Un terratrèmol de magnitud 3,4 fa tremolar el Ripollès i les comarques dels voltants

Un terratrèmol de sisme de magnitud 3,4 amb epicentre al Ripollès ha fet tremolar aquest dimarts al vespre diversos punts de Catalunya. Segons ha informat l'Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya, s'ha notat durant uns segons de tremolor quan faltaven pocs minuts per les deu de la nit. Es calcula que el sisme ha estat localitzat a pocs quilòmetres de Setcases, a Prats de Molló. La tremolor, però, s'hauria notat a diversos punts de Catalunya, segons han compartit diversos usuaris a les xarxes socials.

terratrèmolsisme

L'últim sisme que es va registrar va ser l'1 de febrer a les 3:17 hores de la matinada. Un terratrèmol molt semblant al d'avui, de 3,8 graus a la zona del Port de Cabús. Es va poder sentir a l'Alt Urgell i en algunes zones d'Andorra. L'Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya (ICGC) va rebre 150 enquestes de percepció del terratrèmol en poblacions com La Seu d'Urgell, La Pobla de Segur i també al territori andorrà. Tot i això, des del telèfon d'emergències 112 no es va registrar cap trucada pel terratrèmol.

Terratrèmols de més de 3 graus 

La zona pirenaica té certa tendència als terratrèmols, els quals no són massa forts. Tot i això, en els darrers mesos s'han concatenat una sèrie de sisme de més de 3 graus. En cap dels casos s'ha hagut de lamentar cap pèrdua, però  malgrat això són registres elevats per la zona. Els anteriors terratrèmols de més de 3 graus que es va sentir a la zona va ser l'octubre del 2021, concretament l'11 d'octubre. En aquella ocasió també es van veure afectats tant la Seu d'Urgell com Andorra, on es va sentir el sacseig fins i tot a la capital. Es va registrar un sisme de 3,7 graus a les 10.23 del matí que va tenir una profunditat de cinc quilòmetres i una distància de 117 quilòmetres, és a dir, fins a Terrassa.

Només uns dies abans el 8 d'octubre, un terratrèmol de 3,5 graus va sacsejar la zona de Setcases. En el petit municipi del Ripollès es van poder sentir els tremolors del sis a les 12 del migdia. Els dos terratrèmols van coincidir amb una època d'altra activitat sísmica a tot l'Estat espanyol. En especial a les Canàries, on l'erupció del volcà de Cumbre Vieja seguia activa. 

En el cas dels darrers terratrèmols a Catalunya no s'han hagut de lamentar pèrdues materials i molt menys humanes. Ni aquesta matinada i en els darrers dos sismes de més de 3 graus s'ha registrat cap trucada d'emergència, fet que il·lustra el poc impacte que han tingut a la pràctica aquests fenòmens naturals.