El Tribunal Suprem ha confirmat el dret dels 1.600 treballadors a Espanya de Fujitsu Technology a rebre la panera de Nadal del 2016, suprimida de forma unilateral per l'empresa, després de valorar que en haver-se donat ja en anys anteriors s'havia convertit en una condició més del contracte.
La sala Social assegura que suposa una "condició més beneficiosa" que afavoreix els empleats, els qui venien gaudint de la cistella "de manera regular, constant i reiterada tots els anys" des que la companyia va començar la seva activitat, i afegeix que el que no es pogués donar en un exercici concret a fi de retallar costos no permet eliminar tal dret.
El 2013, Fujitsu va deixar de lliurar la cistella que repartia tota la seva plantilla anualment, amb l'única excepció de 1997, quan es va substituir per un xec-regal, emparant-se amb un pla de reducció de costos que en aquell moment no va ser impugnat pels sindicats. Des d'aleshores, continua el relat, l'empresa no ha tornat a implantar-la malgrat que entre 2014 i 2016 les representacions sindicals així ho van sol·licitar.
Ara el Suprem rebutja el recurs interposat per la firma contra la sentència de l'Audiència Nacional per la demanda de UGT, CCOO i ÚS, i dona de nou la raó als treballadors. En concret, insisteix que mostra que la cistella era una condició més beneficiosa del contracte laboral és que Fujitsu la repartís "a tots, sense excepció ni condicionament" i amb una "plena i conscient voluntat".
nadal
El Suprem confirma el dret a panera de Nadal en una empresa que el va suprimir per estalviar
El Nacional
Foto: Unsplash
Barcelona. Dilluns, 16 de desembre de 2019. 21:51
Temps de lectura: 1 minut
Foto: Unsplash
Barcelona. Dilluns, 16 de desembre de 2019. 21:51
Temps de lectura: 1 minut