Una mare va denunciar ahir al matí per Facebook que un socorrista de la platja de La Fosca de Palamós s'havia negat a atendre el seu fill perquè aquesta s'hi va dirigir en català. Segons la versió de la dona, quan aquesta li va demanar ajuda perquè una medusa havia picat el nen, el socorrista "s'hi ha negat en rodó". La dona va tornar a demanar-li en castellà, però el noi va seguir negant-s'hi.

Finalment, la família es va dirigir a la caseta de socorristes de la platja, on els van acabar atenent. Aquesta vegada es van dirigir als empleats parlant directament en castellà. L'encarregat de la caseta que va atendre el nen "tampoc tenia ni idea de català", afirma la mare, Lioba Costa, a Facebook. 

Costa assegura que ja ha interposat tres denúncies a través de diferents canals. Fins ara, la seva publicació a Facebook ha estat compartida més de 7.500 vegades.

L'empresa Pro-activa Servicios Acuáticos, responsables de la seguretat a les platges de Palamós, ha contestat a la polèmica a través d'un missatge al seu Facebook on assegura que s'ha obert un expedient per poder aclarir els fets. Tot i això, destaquen que el nen va acabar rebent l'atenció al lloc de socors de la platja. "La cadira no és un espai sanitari i totes les atencions sanitàries s'efectuen als llocs de socors", recalca.