El Síndic de Geeuges, Rafael Ribó, alerta de les desigualtats econòmiques i digitals que poden condicionar el seguiment del curs escolar des de casa. Una part de l’alumnat no disposa a la llar dels recursos tecnològics necessaris per desenvolupar l’activitat lectiva de manera virtual i el Síndic considera necessari detectar la bretxa digital en els infants i dotar de mesures immediates perquè es pugui superar, via recursos tecnològics dels centres o adquirint-ne de nous. 

Demana "garantir l’acompanyament personalitzat, si convé amb caràcter diari, de l’alumnat amb més dificultats d’escolarització, a través dels diferents canals disponibles, també per via telefònica, postal o a través de missatgeria". I "assegurar que la promoció de curs o la graduació no depenguin de l’avaluació feta durant el tercer trimestre i evitar que el confinament comporti un increment de la repetició de curs".

El Departament d’Educació ha anunciat que, a partir del 13 d’abril, es reprèn l’activitat lectiva de manera telemàtica i ha traslladat a les direccions dels centres criteris generals per desenvolupar l’avaluació i el seguiment de l’alumnat durant el període de confinament a causa de la Covid-19. Aquests criteris fan referència, entre d’altres, a la necessitat que les activitats arribin a tot l’alumnat; que tinguin un caràcter inclusiu, ajustat al ritme i a la situació personal de cada alumne, i que promoguin aprenentatges significatius sense la pressió d’acabar el programa curricular previst. 

El Síndic valora positivament que el Departament d’Educació doni formalment continuïtat al curs escolar, encara que sigui de manera telemàtica, perquè considera que d’aquesta manera es garanteix millor el dret a l’educació en igualtat d’oportunitats de tot l’alumnat, sempre que aquesta tasca es desenvolupi de manera adequada, prevegi les situacions de major vulnerabilitat i vagi acompanyada de mesures de compensació de les desigualtats socials i educatives.