El subministrament d'aigua i el transport públic són els dos serveis públics més ben valorats pels barcelonins, amb un 68% i un 58% de satisfets respectivament, segons el III Baròmetre de Satisfacció dels Serveis Públics, impulsat per l'Observatori de Serveis Urbans (Osur). Tots els serveis redueixen la seva satisfacció respecte a 2018 i la neteja viària és la que més baixa, amb 22 punts menys.

El Baròmetre es basa en una enquesta realitzada per Time Consultant a 5.500 persones per reflectir l'opinió dels ciutadans sobre els seus serveis públics en els 30 municipis més poblats d'Espanya.

La neteja viària: el pitjor valorat

El subministrament d'aigua té un 68% de satisfacció sobretot per la gestió operativa: pressió, continuïtat del servei i funcionament del comptador, així com l'atenció al client. Per darrere està el transport públic, que satisfà al 58%, nou punts menys que el 2018, i és l'única prestació que supera la mitjana espanyola de 57%. Segueix la recollida d'escombraries i residus que obté un 54% de satisfacció, sobretot per la freqüència de recollida i l'atenció al client.

Per la seva part, la cura de parcs i jardins i la conservació d'espais públics i equipaments esportius té un índex de satisfacció del 42%, i el servei que menys puntua és la neteja viària, amb un 32% de satisfacció. Tanmateix, el servei públic més mal valorat és la neteja d'excrements de mascotes, mentre que el millor és la dotació i equipament viari.

Un 58% de barcelonins satisfets

En general, segons el Baròmetre el 58% de barcelonins estan satisfets amb els seus serveis públics, deu punts menys que l'any passat, i el nombre d'insatisfets es manté en el 15%.

Aquests resultats posicionen Barcelona en la novena posició entre les ciutats analitzades, juntament amb L'Hospitalet de Llobregat, Móstoles i Sevilla. Així, Barcelona baixa quatre posicions respecte l'edició anterior.