Carregant...

Segona condemna per piular contra la família de Canet de Mar que va aconseguir imposar el 25% de castellà a la classe de P4 de la seva filla a l’escola Turó del Drac, el desembre de 2021. La secció 8a de l’Audiència de Barcelona ha condemnat un veí de l’Hospitalet a 15 mesos de presó per tres delictes contra a integritat moral per fer una única piulada contra la menor, segons ha avançat elMon i ha confirmat ElNacional.cat aquest dijous. La fiscal de Delictes d’Odi demanava una condemna pel mateix delicte, però elevada la  pena a 2 anys de presó. L’acusació particular, exercida pel pare de la menor, Javier Pulido, elevava la petició a 6 anys de presó en qualificar els fets d’un delicte d’odi. El tribunal també condemna el veí a indemnitzar els pares amb 3.000 euros i a la menor amb 1.000 euros. La defensa demanava la seva absolució.

La sentència no és ferma i es pot presentar recurs a la sala d’apel·lacions del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), on està la primera condemna a un tuiter per piular contra la mateixa família de Canet. La secció 21 de l’Audiència de Barcelona va jutjar els tres primers tuiters per assetjament a la família de Canet de Mar i va condemnar un d’ells per delicte d’odi en concurs amb tres delictes contra la integritat moral. També va imposar-li una indemnització de 9.000 euros a la família.

En el segon judici, el veí de l’Hospitalet va admetre al tribunal que el 3 de desembre de 2021, en veure una altra publicació a X, va escriure-hi: Ho sento pel nen, però li haurien de fer bullying fins que foti el camp”. Va afegir, però, que “no tenia cap intenció de fer mal a la criatura” i que ho va fer en un “”context crispat i en defensa de la llengua catalana.

Repetició del judici?

Inicialment, la secció 8a de l’Audiència de Barcelona va informar que hauria de repetir el judici perquè la ponent va morir de forma sobtada sense haver fet la deliberació les tres magistrades. Ara, les magistrades Mercedes Armas, presidenta del tribunal, i Maria Pilar Rovira del Canto han aclarit que han dictat la sentència perquè la seva companya havia fet la ponència. No la van deliberar plegades, però la subscriuen completament i l’han endreçat i acordat, segons ha informat el gabinet de premsa del TSJC a ElNacional.cat. Per tant, finalment, no s’haurà de repetir el judici com passa habitualment en aquests casos o si hagués hagut un vot particular contrari.

La redacció d'ElNacional.cat està treballant per ampliar aquesta informació. Per llegir l'última hora de la notícia, actualitza la pàgina.