Creix la satisfacció dels ciutadans amb el conjunt dels serveis municipals, segons es desprèn del II Baròmetre de Satisfacció dels Serveis Públics impulsat per l'Observatori de Serveis Urbans (OSUR).

L'enquesta, realitzada per Ipsos a 5.137 persones, reflecteix un índex de satisfacció general del 64%, 3 punts per sobre de l'any passat. El subministrament d'aigua continua sent el servei públic més ben valorat en l'Estat espanyol i fins i tot millora la seva percepció passant del 61% al 69% de ciutadans satisfets, mentre que els ciutadans insatisfets es redueixen 8 punts respecte a l'edició anterior, passant del 21% al 13%.

Els resultats d'aquesta segona edició del Baròmetre són fruit d'una enquesta anual que busca reflectir l'opinió dels serveis públics municipals dels ciutadans de les 30 poblacions més poblades del Estat: Madrid, Barcelona, València, Sevilla, Saragossa, Màlaga, Alcalá de Henares, Alacant, Badalona, Bilbao, Cartagena, Còrdova, Coruña, Elx, Gijón, Granada, L'Hospitalet de Llobregat, Jerez de la Frontera, Móstoles, Múrcia, Oviedo, Palma de Mallorca, Las Palmas de Gran Canària, Pamplona, Sabadell, Santa Creu de Tenerife, Terrassa, Valladolid, Vigo i Vitòria.

En aquesta edició, tots els serveis creixen en valoració respecte a l'any passat. Després del subministrament de aigua, els serveis més ben valorats pels ciutadans són la recollida d'escombraries i residus, amb el 65% d'acceptació; el transport públic i mobilitat, amb el 64% (passant del segon al tercer lloc respecte a l'any passat); la cura de parcs i jardins, espais públics i equipaments esportius, amb el 59% de satisfacció (sent aquest el servei que experimenta una millora més destacada); i, per, últim, els serveis de neteja viària, que reben un nivell de satisfacció de tot just 48% i es mantenen com els més mal valorats.