Gran pas endavant de Construmat, el saló de la construcció de Fira de Barcelona, que se celebra del 21 al 23 de maig. I és que enguany augmenta l'oferta expositiva en un 50%. Concretament, hi participaran més de 300 expositors i més de 600 marques. Totes elles, ocuparan 10.000 m². D'aquesta manera, Construmat s’erigeix en l’esdeveniment més representatiu i transversal del sector a Espanya. L'edició d'aquest 2024, que ja és la 23a, té la sostenibilitat i la innovació com a grans protagonistes.

El saló té la sostenibilitat i la innovació com a grans protagonistes

Què s'hi exposarà? Doncs bé, comptarà amb una gran oferta de maquinària, eines, construcció industrialitzada, façanes i cobertes, aïllament, urbanisme i espai exterior, disseny i interiorisme, paviments i revestiments, banys, BIM i TIC pel projecte i l'obra, cuines, il·luminació, gestió i captació d'energia, tancaments, fusteria, serralleria o protecció solar, entre d'altres.

lab construmat 10170 scaled / Fira de Barcelona
 

El president de Construmat i vicepresident d'APCE Espanya, Xavier Vilajoana, assegura que “aquesta edició consolida la nova etapa iniciada el 2023 amb l'objectiu d'aconseguir un sector més sostenible, eficient i innovador”. I afegeix “no només és un Construmat més gran, sinó que és un saló millor. Perquè reuneix tot el sector, descobreix l'última cosa i multiplica les seves oportunitats de negoci”. 

Més de 300 expositors i més de 600 marques participen al Construmat 2024, que gira al voltant de sostenibilitat i la innovació 

Per la seva banda, el director del saló, Roger Bou, ha assegurat que “presentem un saló molt útil per a tots els professionals de la construcció, on podran trobar les últimes solucions i innovacions que ja són al mercat i que podran aplicar al sortir del recinte. Les empreses presenten continguts d'alta qualitat que ajudaran a transformar i impulsar el sector”.

lab construmat 11298
 

Marroc, país convidat

El saló també se centrarà en els mercats internacionals de l'arc mediterrani. Així, aquest any, Marroc serà el país convidat de Construmat 2024. Arran de la invitació, hi serà present una missió comercial oficial marroquina formada per set empreses, sis federacions del sector i col·legis d'arquitectes i associacions de constructors i promotors.

El saló donarà una especial importància als mercats de la construcció de l'arc mediterrani

Però això no és tot, també hi haurà una gran presència internacional provinent de més enllà de l'arc mediterrani. Concretament, unes 50 empreses expositores procedents de 18 països com Alemanya, Bèlgica, Xina, Egipte, França, Itàlia o Polònia.

Aposta per la sostenibilitat

Construmat aposta per la sostenibilitat. N'és prova el fet que s'hi presentaran les darreres novetats en matèria d'habitatge sostenible com, per exemple, l'eficiència energètica o la rehabilitació del parc d'habitatges. Per complementar-ho, se celebraran 50 ponències i 15 taules rodones sobre les darreres iniciatives desenvolupades per minimitzar l'impacte ambiental de l'activitat constructora.

lab construmat 18524
 

Construmat, una gran oportunitat per a startups

És una gran oportunitat per a les empreses emergents del sector. Per què? Doncs perquè podran ser presents al PropCon Hub, un espai que donarà visibilitat a 20 startups que utilitzen la tecnologia digital en els àmbits de la construcció (ConTech) i de la gestió immobiliària (PropTech). Aquest espai comptarà amb un fòrum on hi haurà presentacions d'experts en innovació en la construcció des de la prefabricació sostenible fins a l'ús de la intel·ligència artificial.

El saló tindrà un espai dedicat a empreses emergents anomenat PropCon Hub

Del 21 al 23 de maig, el saló més emblemàtic i longeu de la construcció espanyola se celebra a la Fira de Barcelona. Si no te'l vols perdre, clica aquí.