El servei de trens de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) s'ha restablert aquest dijous al matí entre les estacions de Sant Boi i Molí Nou a la línia Llobregat-Anoia. D'aquesta manera, tornen a circular combois després del xoc mortal de dilluns a la tarda entre un tren de mercaderies i un de passatgers, que va provocar la mort d'un maquinista. FGC ha informat a primera hora del matí que tot el servei funciona amb normalitat.

Segons assegura aquest dijous La Vanguardia, el primer anàlisi de la caixa negra del tren accidentat a Sant Boi apunta a que el comboi circulava un 47% més ràpid de la velocitat permesa en el tram previ al lloc de l'accident. Fonts properes a la investigació que s'està duent a terme, les dades extretes del sistema que registra tots els valors de la locomotora (la caixa negra) indiquen que el tren anava a 44km/h en un tram on la limitació és de 30 km/h. Si més no, aquesta informació no significa que la causa directa del descarrilament sigui l'excés de velocitat ja que un accident ferroviari sol estar causat per una concatenació o coincidència de diversos factors. En el cas del tren accidentat dilluns s'està estudiant si el mal estat de la via també podria ser causa de l'accident.

La velocitat del tram de l'accident feia poc que s'havia ordenat reduir. Segons FGC, el 25 de març, després de rebre l'alerta d'un maquinista, va decidir limitar de manera temporal la velocitat però assegura que ho va fer per unes obres rutinàries. Per contra, el sindicat de maquinistes Semaf relaciona la decisió de reduir la velocitat vigent en aquest tram a un defecte de la infraestructura.

Tots els ferits, donats d'alta

Tots els ferits de l'accident causat pel xoc entre dos trens de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) a l'estació de Sant Boi de Llobregat aquest dilluns van ser donats d'alta l'endemà mateix. Així ho va explicar la presidenta de l'empresa pública, Marta Subirà l'endemà de l'incident que es va saldar amb un mort i una vuitantena de ferits, dels quals 9 van haver de ser hospitalitzats

De la mateixa manera, Subirà va voler "desmentir" que l'accident pogués ser causat per un problema en el canvi d'agulles perquè en aquest tram no n'hi ha. A més, va insistir que tampoc han tingut "cap queixa per mal estat de la situació de la via en aquest tram". "No entenem d'on ve aquesta informació", va dir la presidenta de FGC. Subirà va admetre que els fets són "un cop molt dur" per l'empresa, que no havia patit mai un accident mortal en els seus 40 anys d'història. La presidenta de l'empersa va apuntar que cal obrir una investigació interna i també externa, per la via judicial, que examini la caixa negra del tren per determinar la causa de l'accident.