Renfe s'ha aliat amb Twitter per llançar un servei a través d'aquesta xarxa social pel qual enviarà als viatgers de Rodalies informació i alertes personalitzades i en temps real sobre l'estat i la situació d'aquest servei ferroviari.

Es tracta d'un servei pioner en el sector ferroviari mundial que començarà a oferir-se a Rodalies de Catalunya i Madrid per tal de, gradualment, estendre's després a la resta de la dotzena de ciutats que compta amb aquest tipus de trens.

El ministre de Foment, José Luis Ábalos, ha presentat aquest dijous el sistema de missatges al costat de la directora general de Twitter per a Espanya i Portugal, Nathalie Picquot, i el president de Renfe, Isaías Táboas.

El nou servei enviarà tuits als usuaris amb informacions de servei de les línies i franges horàries que cadascun d'ells sol utilitzar, segons va avançar el ministre en una intervenció pública a finals de l'any passat.

Ábalos va circumscriure llavors la mesura en l'objectiu del seu Departament de col·locar el viatger en el "cor" del sistema.

“Mitjà de transport viable”

"Cal donar motius als usuaris perquè es convencin per si mateixos que el ferrocarril és un mitjà de transport viable i capaç d'ajustar-se a les seves necessitats", va declarar el ministre en aquella intervenció.

Aquesta iniciativa s'emmarca també en l'aposta del Ministeri per la innovació per optimitzar el servei ferroviari i en els plans de millora de Rodalies.

El nou servei personalitzat de Twitter per a usuaris de Rodalies s'engega en ciutats en què s'han registrat diferents incidències en els últims anys.

Com funciona

Per accedir al servei no és necessari seguir cap dels perfils oficials de la companyia a Twitter, tan sols subscriure-s'hi via missatge directe a través de l'enllaç que figura en el tuit fixat al perfil dels comptes Rodalies Madrid i Rodalies.

En prémer l'enllaç s'obrirà una finestra en la qual una sèrie de missatges automatitzats aniran oferint les diferents possibilitats de configuració del sistema.

D'aquesta forma, l'usuari podrà triar idioma (català o castellà) les línies o trams (fins a tres), els dies de la setmana (de dilluns a divendres, dissabtes i diumenges o tots) i les franges horàries (fins a dues) sobre els quals desitja rebre notificacions.

La subscripció pot ser modificada o cancel·lada en qualsevol moment, o fins i tot pausada durant un període de temps determinat (per exemple, durant les vacances).

Una vegada configurada la subscripció, l'usuari començarà a rebre, per missatge directe i en temps real, els avisos que afectin les línies i franges horàries triades, en forma de missatges directes de Twitter.