L'empresa Red Bull GmbH haurà d'indemnitzar amb 10 dòlars (uns 9 euros) a tots aquells clients de Canadà que es van sentir estafats per l'eslògan de la marca "Red Bull et dona ales".

De fet, no és la primera vegada que Reb Bull ha de pagar pel mateix motiu. L'any 2013 als Estats Units, una altra demanda col·lectiva va provocar que l'empresa acabés pagant 13 milions de dòlars als afectats.

Sobre el cas als EUA va intentar beneficiar-se Michael Attar, un canadenc al qual se li va denegar sumar-se a la demanda col·lectiva per no ser estatunidenc i ara, anys després és qui ha aconseguit presentar la seva pròpia demanda contra la companyia. Attar va citar cinc estudis que desacreditaven els suposats beneficis de la taurina, un dels ingredients de la beguda energètica, i va afirmar que Red Bull va violar la Llei de Protecció al Consumidor de Quebec en afirmar que era més efectiva que una tassa de cafè.

D'aquesta manera, segons explica el mitjà Dished Vancouver, la companyia ha acordat pagar 850.000 dòlars a tots aquells consumidors residents al país canadenc que hagin consumit la beguda entre l'1 de gener de 2007 i el 23 de juliol de 2019. Per a cobrar-los s'ha habilitat una pàgina web en la qual els afectats han d'apuntar-se. La data límit és el 14 d'octubre d'aquest any.

De la seva banda, Red Bull ha assegurat en un comunicat que va aconseguir arribar a un acord per a "evitar la distracció" dels litigis al Canadà. I han destacat que el màrqueting de Red Bull sempre ha estat "enginyós, veraç i precís".