Escàndol a una escola de secundària del Regne Unit, en concret, la Foxford Community School, ubicada a Longford. El centre ha decidit prendre unes mesures extremes i de dubtosa ètica, per evitar que els alumnes vagin al lavabo durant les hores lectives. La solució de l'escola ha estat la instal·lació d'unes gàbies metàl·liques amb cadenat a l'entrada dels lavabos. La mesura, tal com era d'esperar, ha despertat la indignació de les famílies dels alumnes que no han tardat a expressar la seva oposició amb la iniciativa de l'escola, ja que consideren que és massa estricta, i alguns fins i tot l'han qualificat de "repugnant".
Before Easter, Foxford Community School in Longford, Coventry, installed cage doors with locks to prevent pupils from using the toilet during class.
— Mr Pål Christiansen (@TheNorskaPaul) March 24, 2024
They’re now only allowed to go during a lesson if supervised or at break time, which is perfectly sensible ?
The change was made… pic.twitter.com/GMBgkwg186
Ian Ward, un home que té sis nets matriculats en aquesta escola en declaracions a Coventry Live ha explicat que prèviament a la instal·lació de les gàbies, els lavabos de l'escola ja havien estat tancats per limitar l'accés dels estudiants exclusivament a l'hora del pati i prohibint l'entrada durant les classes. Amb la nova mesura, els alumnes només poden anar al bany sota supervisió del professorat, un fet que ha provocat la preocupació de les famílies sobre la privacitat i la llibertat personal dels alumnes del centre.
La posició de l'escola
Les crítiques cap a la instal·lació de les estructures metàl·liques al bany no s'han limitat als familiars dels alumnes, sinó també al personal de l'escola. Per la seva banda, la direcció del centre argumenta que no són gàbies, tot i que, evidentment admeten la instal·lació de portes metàl·liques als banys. Tanmateix, asseguren que queden desbloquejades abans i després de l'horari escolar, i també durant el pati i l'hora del menjador.
La decisió de la Foxford Community School ha obert el debat sobre la disciplina a l'escola i el respecte pels drets i les necessitats individuals dels estudiants. Mentre que les famílies proposen solucions alternatives que no qüestionin la llibertat dels alumnes, la direcció de l'escola defensa que la mesura és necessària per mantenir la disciplina.