Diversos cartells del banc Liberbank han provocat l’estupor de vianants de tot l'Estat en mostrar la imatge d’una dona feliç per estrenar cuina al costat d’un home content per estrenar cotxe.

Les agrupacions de Izquierda Unida a Mèrida i Astúries han estat les primeres a mostrar la seva indignació per aquest nou cas de desigualtat de gènere en una campanya publicitària, i l’agrupació asturiana de IU ha declarat que presentarà una denúncia contra el banc Liberbank davant l’observatori de Publicitat i Informació no Sexista perquè es condemni aquest cas.

Nidia Gómez, secretària d’Igualtat de IU Astúries, ha afirmat que “la campanya reflexa de manera clara com es perpetuen els rols de gènere de caràcter sexista i patriarcal”, fet que consideren “intolerable”.

Pel que fa a Izquierda Unida de Mèrida, l’agrupació ha dirigit una demanda a l’entitat bancària Liberbank per “publicitat sexista”, afegint que la publicitat del banc “perpetua els rols de gènere, ofereix una imatge estereotipada i sexista de la dona i aprofundeix en el missatge patriarcal de subordinació a l’home”.

Fruit d’això, IU Mèrida ha demanat que s’obri un expedient sancionador a Liberbank, la retirada immediata de la publicitat i una sanció a l’entitat bancària.

La xarxa no ha trigat a fer-se'n ressò i mostrar el seu malestar davant aquest nou cas de sexisme, destacant el hashtag: #NOaLaPublicidadMachista, com es pot observar en els tuits següents: