Després que el músic Quimi Portet denunciés que un cambrer de l'empresa Baleària no el va voler atendre per parlar català, l'organització Plataforma per la Llengua ha decidit prendre partit en l'assumpte. En una carta enviada als dirigents de l'empresa, la plataforma lamenta la situació de "crisi" i "d'escarni públic" que han viscut com empresa i els recomana que "garantir un tracte de qualitat envers el consumidor catalanoparlant evitaria aquesta exposició negativa i milloraria la satisfacció dels vostres clients". 

Per això, els proposen ajudar-los a través d'un "taller de gestió lingüística que permetria millorar la qualitat en l’atenció al client". La Plataforma assegura que "des de fa anys oferim tallers per a empreses i administracions orientats a una bona gestió del multilingüisme en l’equip humà que treballa" i fan un treball "assertiu, amb detecció de problemes, propostes en positiu, orientació als resultats i revisió d’objectius".

La carta, que també lamenta que el cas de Portet no sigui un cas aïllat, ja que se n'han registrat d'altres, els proposa col·laborar junts per fer-hi front. La Plataforma, a més, analitza el problema de l'empresa transportista i assegura que "gran part dels treballadors de la mar són persones que passen molt de temps fora de les seves llars i que sovint provenen de fora dels territoris de parla catalana". L'organització acaba la carta assegurant que resta a la disposició del que creguin oportú.

T'ha fet servei aquest article? Per seguir garantint una informació compromesa, valenta i rigorosa, necessitem el teu suport. La nostra independència també depèn de tu.
Subscriu-te a ElNacional.cat