El personal de seguretat de l'Aeroport del Prat compleix un mes de vaga aquest dilluns, després d'iniciar l'aturada indefinida el 9 d'agost per reclamar millores salarials i laborals. Els vaguistes demanen que se'ls compensi la sobrecàrrega de feina amb un plus d'un euro per hora treballada, formació, complir la paritat entre els treballadors i garantir descansos.

Els empleats de Trablisa, adjudicatària del servei de seguretat al Prat des de juny de 2018, han mantingut la vaga indefinida i de 24 hores amb uns serveis mínims del 90% decretats per la Delegació del govern espanyol a Catalunya i que els vaguistes han titllat d'abusius.

Sense acord amb l'empresa

El comitè de vaga ha denunciat davant dels jutjats del Prat de Llobregat que durant la protesta hi ha hagut suposades anomalies en els protocols dels filtres de seguretat i vulneracions del dret de vaga. També han denunciat davant de la Inspecció del Treball que l'empresa presumptament ha portat a empleats d'altres ciutats per cobrir els llocs dels treballadors que secunden la convocatòria de vaga, i esperen resposta a la demanda.

L'assessor del comitè de vaga, Juan Carlos Giménez, ha explicat a Europa Press que segueixen en espera que Aena dipositi les imatges de les càmeres de seguretat al jutjat per verificar els fets que denuncien.

Giménez també ha criticat que, després de dues reunions de mediació infructíferes, la Generalitat ho considerés un conflicte sense acord: "Sent una vaga indefinida, podrien haver fet més esforços", i ha advertit que els treballadors mantindran la convocatòria.

Estiu de vagues

La protesta indefinida dels empleats de Trablisa ha coincidit aquest estiu amb altres convocatòries de vaga a l'Aeroport de Barcelona - El Prat. El personal de terra d'Iberia va parar el 27 i 28 de juliol i, després de no aconseguir els seus objectius, va tornar a la vaga els dies 24, 25, 30 i 31 d'agost.

Els empleats d'Iberia, que han anunciat que no descarten més convocatòries, critiquen la falta de personal i la inestabilitat laboral a la companyia, per la qual cosa demanen que els treballadors a temps parcial passin a tenir un contracte indefinit.

També ha anat a la vaga aquest estiu el personal de cabina de l'aerolínia Ryanair, com a protesta per l'anunci del tancament de les bases de Girona, Las Palmas, Tenerife Sud i Lanzarote. Els sindicats consideren que el tancament de les bases serà una manera de precaritzar les condicions laborals a l'aerolínia, per la qual cosa han convocat vaga per a 10 dies al setembre: 1, 2, 6, 8, 13, 15, 20, 22, 27 y 29.

Malgrat les convocatòries simultànies de vagues, en l'Aeroport del Prat s'ha mantingut la normalitat i les coles no han superat l'habitual en temporada alta.