Vestint el nostre talent. Entrevistem als grans talents del disseny emergent del nostre país. Firmes diferents, però amb un objectiu comú: un ferm compromís amb la sostenibilitat, el talent jove i les peces versàtils per a totes les dones.

Joies com un complement trendy a un total look de moda, sense necessitat d'ocasions especials per lluir-les, per allunyar-se de la visió de la joia com un complement prohibitiu i actualitzar el seu concepte.

Des de la seva creació el 2014, PDPAOLA ha aconseguit revolucionar el món de la joieria 2.0: les joies no són un complement de luxe, sinó un accessori must have per al dia a dia. La firma neix a Barcelona com un estil de vida per a dones que busquen crear la seva pròpia identitat, i es dirigeix a dones de 20 a 45 anys amb un poder adquisitiu mitjà i que mostren interès per la moda i les tendències.

CITRIC RINGS PDPAOLA 49€

Citric Rings de PDPAOLA / PDPAOLA

Joies per al dia a dia, sense ocasions especials

Set vegades a l'any, la marca crea a la ciutat comtal noves col·leccions d'anells, arracades, braçalets i penjolls que es renoven cada dos mesos partint de les tendències del moment. L'objectiu és presentar un nou model de joieria prêt a porter, adaptat a les tendències actuals i amb preus interessants, on la compra de joies no requereix cap ocasió especial.

Elaborada en Plata de Llei 925 i Or de 18k amb pedres semiprecioses i zircònies, PDPaola dissenya per a la dona d'avui, elegant, simple i canviant, oferint peces úniques com una forma d'expressió personal, sempre amb el desig de generar emocions.

Una firma per a dones modernes

Paola Sasplugas és la dissenyadora de la marca i l'alma mater del projecte. Juntament amb seu germà Humbert va fundar la marca amb un clar objectiu: "crear una firma amb la qual les dones modernes se sentissin identificades i acompanyar-les en els molts rols que exerceixen en la vida". L'equip és molt jove, i està format per un grup de persones que s'uneixen per buscar nous reptes i desafiar els convencionalismes.

 

Què defineix a la teva marca?
Atemporalitat, naturalitat, minimalisme i frescor. Les dones sempre han estat la nostra principal font d'inspiració, motivació i fortalesa. No existeix força com la de dones unides per donar-se suport entre elles, perquè sabem que formem parteix d'una mica molt més gran que nosaltres mateixes o una marca.

A quina dona t'adreces?
Una dona independent, treballadora, senzilla i vital. Amb interès per la moda sense ser la seva prioritat número u. Cada col·lecció representa la creació d'un nou món per a la dona actual: amb estil, independent i fidel a si mateixa sense reserves. Ens agrada anomenar-lo "rebellious elegance with the right amount of effortless cool", és a dir, elegància rebel amb la justa quantitat de ser "cool" sense pretendre-ho .

F08 1210

Arracades de PDPAOLA / PDPAOLA

Quines són les emocions que busques transmetre?
La confiança en una mateixa, i el sentiment de comunitat. L'esperit de la marca rau en l'aventura del descobriment personal i la celebració de qui ets i en qui vols convertir-te. Peces essencials i discretes amb un gir únic perquè puguis descobrir l'audàcia que portes dins i brillis en els teus propis termes.

Un imprescindible aquesta temporada?
Sens dubte les arracades Signature Chain. El disseny únic de les baules de la cadena s'imposa amb una estètica de contrastos. La conceptualització d'aquestes peces es basa a trobar una contraposició entre línies dures i figures suaus, creant una peça arquitectònica que s'inspira en una mescla de la dècada del 2000 i la revolució industrial.

I un fons d'armari?

Un essencial de joieria és el nostre collar|collaret d'inicials en or i diamants.

Materials? Colors?
Em quedo amb la nostra nova línia d'Alta Joieria: or reciclat i diamants lliures de mineria, i el color, en or blanc.

L'or reciclat (com el seu nom indica) està elaborat a partir de metalls reciclats en desús com metalls desaprofitats o peces foses que contenien or. La millor part? Manté l'essència i qualitat mentre afirma la responsabilitat social i mediambiental cap a la qual estem treballant.

I els diamants lab-grown són elaborats replicant la manera en què els diamants naturals es creen en la naturalesa, fent servir la millor tecnologia per replicar el procés de creació natural dels diamants sense el negatiu impacte humà que pot arribar a tenir la mineria. Mostren exactament les mateixes característiques químiques que els diamants naturals, així com la seva impressionant bellesa. Són físicament, òpticament i químicament iguals als que creixen sota la superfície de la terra. L'única diferència entre els diamants lab-grown i els extrets en mineria és el seu origen.

06 1128

Joies de PDPAOLA / PDPAOLA

A qui admires que t'agradaria que portés alguna de les teves creacions?

A Zoe Kravitz, que serà Catwoman a la nova pel·lícula The Batman.

Com veus el futur del disseny en termes ecològics i sostenibles?
Aconseguir un ecosistema sostenible és un repte però una responsabilitat de tots. Des de PDP estem treballant per assolir-lo.

Estem convençuts que la responsabilitat mediambiental i social és el camí a seguir i que és un llarg camí a recórrer. Volem que les nostres accions serveixin com a base per impulsar la transformació i per això estem llestos per assumir la nostra responsabilitat. La nostra meta és aconseguir una indústria de la joieria més responsable.

Què consideres que defineix el disseny mediterrani?
La fluïdesa, la inspiració en el terrenal i la constant influència del natural.

I el català?

El disseny català té molt caràcter. És elegant, però alhora agosarat, igual que les nostres joies i les dones que les porten.

 

Imatge principal: joies de PDPAOLA / PDPAOLA