El pas a nivell que creua les vies ferroviàries al municipi de Sant Feliu de Llobregat tancarà definitivament la mitjanit del pròxim dissabte 15 d'octubre, segons ha informat l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) en un comunicat. El pas a nivell, que connecta el carrer de Constitució amb el passeig Comte de Vilardaga, es clausurarà després que passi l'últim tren, en el context de les obres de soterrament del ferrocarril en la ciutat. 

Els últims trens abans del tancament del pas a nivell

El tancament del pas a nivell era una demanda històrica dels habitants de Sant Feliu de Llobregat, i finalment aquest cap de setmana serà una realitat. Es produirà la nit entre el dissabte 15 i el diumenge 16, després que passin per la localitat els últims trens del dia.

Aquests seran els trens de la línia R4 de Rodalies, d'una banda aquells amb destinació a Terrassa, que passaran a les 22:53 h i a les 23:30h. D'altra banda, els que passaran en la direcció contrària, cap a Martorell, a les 23:07 i a les 23:37. 

Pas a nivell Sant Feliu Llobregat
La passarel·la situada al costat del pas a nivell serà el camí alternatiu per als vianants / Foto: Adif

Itineraris alternatius al pas a nivell

Un cop feta la clausura del pas a nivell, hi haurà diversos itineraris alternatius per creuar les vies. Els vianants podran creuar-les a través de la passarel·la situada just al costat del pas a nivell, que està equipada amb dos ascensors a cada costat per garantir-ne l'accés a persones amb mobilitat reduïda. També hi ha la possibilitat de creuar a través del pas inferior del passeig de la Riera de la Salut, situat a 160 metres en direcció a Molins de Rei. 

Quant als vehicles, podran creuar pel passeig de la Riera de la Salut i l'avinguda de Montejurra, un camí que ja està actiu des del passat 22 d'agost, quan es va suprimir el trànsit rodat a la zona. 

Construcció de les andanes de l'estació provisional

Després del tancament del pas a nivell s'iniciarà la construcció de les andanes de l'estació provisional, que substituirà l'actual edifici de l'estació, mentre continuen les obres de soterrament. 

Aquestes obres formen part del pla Transformem Rodalies, i amb un pressupost de 75 milions d'euros tenen com a objectiu integrar la infraestructura ferroviària de la línia Barcelona- Vilafranca del Penedès-Sant Vicenç de Calders per eliminar el traçat en superfície.