Una passatgera de Vueling, que havia de volar ahir a Sant Petersburg amb la seva família, ha relatat la odissea que han viscut a l'aeroport del Prat durant més de nou hores. El seu vol estava programat per les 23:10 d'aquest dissabte, però prop de les 8 del matí d'aquest diumenge encara havien de sortir.

Aquesta situació ha coincidit amb els retards, cancel·lacions i acumulació de vols que ha patit l'aeroport del Prat a causa de la vaga del personal de terra d'Iberia i les males condicions meteorològiques d'ahir al matí. 

La llarga nit de la Mireia i la seva família, amb un bebè entre ells, va començar ahir a la nit quan els van informar d'un retard del seu vol. Quan ja feien cua per embarcar, una hora més tard, el vol va ser cancel·lat i es va provocar un "caos". Era el segon vol cancel·lat en un sol dia direcció Sant Petersburg, així que hi havia passatgers que feia hores que esperaven a l'aeroport.

Només dos treballadors de Vueling van haver de gestionar la cancel·lació i queixes de tots els passatgers del vol. La companyia va valorar pagar als passatgers una nit d'hotel, cosa que va acabar sent impossible, o facilitar una "sala de descans" per famílies, proposta que va indignar la resta de passatgers afectats.

A les dues de la matinada, es va fer tornar els passatgers al hall de l'aeroport -passant els controls de seguretat inclosos- i es va donar un matalàs inflable i una manta a les famílies amb fills. Després de passar la nit en aquestes condicions al vestíbul de l'aeroport, el vol ha acabat sortint a les 08:23 del matí, amb més de nou hores de retard.

A continuació, es pot veure el relat que n'ha fet la passatgera en un fil de Twitter: