Les obres de la Sagrera no estaran acabades al 2020, afirmar el contrari seria “irreal”, segons ha manifestat avui el secretari d’infraestructures de l’estat espanyol, Pedro Saura després de la reunió del consell d’administració de Barcelona Sagrera Alta Velocitat que ha aplegat representant del govern, de l’Ajuntament de Barcelona, d’ADIF i Renfe. Saura ha insistit que l’escenari del 2020 promès per l’anterior govern del Partit Popular és impossible de complir: “només s’ha de veure l’estat de les obres” ha dit.

El secretari espanyol no ha volgut aventurar-se a donar cap nova dada de finalització perquè és millor anar “pas a pas”, “treballar i reactivar” i “no fixar terminis” perquè els ciutadans “estan cansats de dates”. Una afirmació que ha compartit la regidora d’urbanisme i mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Janet Sanz: “Volíem menys dates i més accions concretes”.

En la reunió, on ha regnat un clima de cordialitat i satisfacció reconeguda per totes les parts, s’ha acordat la inversió de 500 milions d’euros en els propers dos anys.

L'estació de Sant Andreu Comtal, en marxa

Una dels temes fonamentals de les obres de la Sagrera és l'inici de la construcció de l'estació de Sant Andreu Comtal; en aquest sentit Sanz ha anunciat que entre els mesos d'octubre i novembre d'aquest any hi haurà sobre la taula un projecte per fer-ne la licitació i poder començar les obres.

Des del govern català, el secretari d'infrastructures, Isidre Gavin, s'ha mostrat satisfet per la represa i reactivació d'un projecte que és "essencial" per fomentar el transport públic i "reduir les emissions de CO2".

Per a Saura, la trobada ha suposat la "reactivació de la Sagrera" per part de totes les administracions, unes obres que ha qualificat com "el projecte de mobilitat més important d'Europa".