Una avaria a les instal·lacions d'Adif i la catenària entre el Prat de Llobregat i Gavà ha provocat afectacions als trens de llarga i mitjana distància i trens de Rodalies de les línies de l'R2 i l'R2 Sud aquest dissabte a la tarda. L'avaria ha obligat els trens a circular per una sola via entre les estacions del Prat i Gavà durant més de quatre hores, fins que a les 17:35 hores Adif ha donat per reparada la incidència. A causa d'aquesta incidència també s'han vist afectats els regionals del corredor sud, R13, R14, R15, R16 i R17, i el ramal de l'Aeroport del Prat.
Alguns usuaris han mostrat la seva indignació a les xarxes socials. "Som en un dels trens i és de vergonya, trens d'un sol pis, parats a Gavà més de 30 minuts i ple de gent. No teniu escrúpols", ha denunciat una de les afectades a X. "Quasi una hora de retard. He pujat al tren a Cubelles a les 12.45 hores i a les 13.50 hores soc a Gavà. És una vergonya", ha afegit un altre usuari de la línia R2 sud.
Circulació per una sola via entre el Prat i Gavà derivat d'una avaria que afecta instal·lacions. Els trens circulen fora del seu horar
— R2 Sud Rodalies (@rod2sudcat) February 17, 2024
Una incidencia en la infraestructura/catenaria entre el Prat de Llobregat y Gavà está provocando a trenes de Larga y Media Distancia y trenes de Cercanías de las líneas R-2 y R-2 Sud de rodalia de Barcelona, retrasos medios estimado de 10 minutos.
— INFOAdif (@InfoAdif) February 17, 2024
Personal de Adif está trabajando para solucionar esta incidencia lo antes posible.
— INFOAdif (@InfoAdif) February 17, 2024
Els últims tres trens del dia, suspesos
Des del passat 13 de novembre, els últims tres trens del dia entre Castelldefels i Vilanova i la Geltrú de l'R2 Sud estan suspesos per avançar en les obres d'aquesta línia. L’afectació es produirà en el servei diari, excepte la nit de divendres a dissabte, i en els següents períodes temporals: del 13 de novembre al 21 de desembre, del 8 de gener al 7 de febrer del 2024, i del 15 de febrer al 14 de març.
Amb l'objectiu de garantir una alternativa de transport, Renfe estableix un servei alternatiu per carretera entre les estacions i mantindrà la continuïtat en el servei fins a Sant Vicenç de Calders. Aquestes obres permetran optimitzar els costos i les tasques de manteniment, "en reduir-se la probabilitat d'incidències en la superestructura". I és que, amb una inversió de 23,4 milions d'euros, es renovaran 87.000 metres de carril i aproximadament 60.000 travesses del tram.