Els problemes de Renfe no s'aturen. Un dia més, aquest divendres 16 de setembre, els usuaris del tren s'han tornat a trobar amb problemes generats per una avaria a la catenària al tram entre Sant Vicenç de Calders i Vilanova i la Geltrú. En aquest cas, els trens entre Vilanova i Barcelona circulen amb retards de puntuals, però entre Vilanova i Sant Vicenç ho fan en sentit únic i parant a totes les estacions, fet que ha provocat retards de fins a 45 minuts. A aquesta avaria se n'hi ha d'afegir una altra al sistema de senyalització provoca que s'hagi hagut de limitar la capacitat operativa en el tram afectat. Això, té conseqüències sobre els trens de l'R2 Sud, així com en Regionals del Corredor Sud.  Mentrestant, a la línia R4, una avaria al sistema de senyalització entre Martorell i Sant Sadurní d’Anoia provoca retards de 15 minuts. 

Cap a les 12:00 hores, els tècnics d'Adif han reparat l'avaria que afectava la catenària al tram de Sant Vicenç de Calders-Vilanova, es recupera així la capacitat al trajecte afectat, i això permet restablir progressivament freqüències i serveis a les línes R2 sud i Regionals del corredor sud. Per limitar l’afectació, Renfe ha reprogramat el servei de la línia R2 sud: Vilanova-Barcelona. Els trens inicien i finalitzen el seu servei a Vilanova i la Geltrú. Això permet mantenir la freqüència entre Vilanova i Barcelona. 

📢#ATENCIÓ

🚆🔴 R2, R2 Sud, R13, R14, R15, R16 i R17: Afectacions que poden superar els 30 minuts derivat d'incidència a les instal·lacions entre Vilanova i St. Vicenç de Calders.
🚆🔴 R4: Afectacions que poden superar els 15 minuts derivat d'incidència a les instal·lacions.

Davant aquest nou problema de mobilitat pels usuaris, Renfe ha habilitat un servei complementari per carretera amb autobusos entre Sant Vicenç de Calders i Vilanova, el tram més afectat i on es produeixen més retards. Els autobusos no han començat a arribar a l'estació de Vilanova i Sant Vicenç de Calders fins a les nou del matí. Tot i que des d'Adif ja s'està treballant per resoldre la incidència, no està previst que se solucioni fins que no hagi passat l'hora punta, quan més usuaris fan servir el tren. 

Puigneró reclama el traspàs de Rodalies 

Els grans errors en el servei que han tingut lloc en les últimes setmanes a Catalunya, han fet que el Govern hagi insistit en la possibilitat d'un traspàs de les competències de Rodalies. Un dels portaveus en aquest sentit ha estat el conseller i vicepresident Jordi Puigneró, que fixava com a termini el debat de política general de finals de mes per encarrilar el traspàs de Rodalies. Aquesta és una reclama constant des de Catalunya al Govern de l'Estat i Puigneró ha assegurat que "estem oberts a arribar a aquest acord, però tinc la sensació que no hi ha aquesta voluntat política i jo ja m'he cansat d'esperar", després d'un any sense avenços. 

El novembre passat, després d'una reunió de la comissió bilateral d'infraestructures, Puigneró va afirmar que s'havia iniciat el camí cap al traspàs "integral i definitiu" de Rodalies. Gairebé un any després que es fixés la creació del grup que havia d'estudiar-ne la viabilitat, el vicepresident afirma que la negociació "no avança adequadament malgrat tota la feina que s'ha fet" i insta el govern espanyol a "passar a l'acció". 

Allunyen la possibilitat d'un traspàs 

Puigneró topa, però, amb el president de Renfe, Isaías Táboas, que qüestiona que el traspàs de Rodalies comporti millores en el servei. "La Generalitat es posarà a conduir els trens?", s'ha preguntat en les últimes hores Táboas en una entrevista. En aquesta línia, ha defensat que Renfe és l'operadora i presta els serveis que té encomanats, de manera que "moltes vegades" els incidents que ha d'afrontar "no tenen a veure" amb si ho gestiona l'executiu espanyol o la Generalitat. Així mateix, Táboas ha assegurat que la puntualitat dels trens és superior al 90%, un percentatge que es troba "molt per sobre" d'altres ciutats d'Europa com Dublín o Lisboa, entre altres.