Els grans camions de transport de mercaderies ja no poden circular a partir d'aquest diumenge per diversos trams de la N-340 i la N-240 i es veuran obligats a desviar-se per les autopistes AP-7 i AP-2 a canvi de rebaixes de fins a un 50% en els peatges. 

Aquesta mesura arriba després d'anys de reivindicacions veïnals i vol reduir la càrrega de trànsit a les carreteres afectades, desplaçant així el trànsit dels camions cap a les autopistes i també pretén reduir els accidents de trànsit i la mortalitat.  

La mesura va ser aprovada aquest divendres al Consell de Ministres i va ser liderada pel departament Territori que va arribar a l'acord per l'aprovació d'aquest desviament amb l'exministre de Foment, Íñigo de la Serna perquè la prohibició entrés en vigor l'1 de gener d'aquest any, tot i quela seva aplicació es va anar aplaçant, fins que l'actual ministre de Foment, José Luis Ábalos, va "agilitzar" el tràmit per poder efectuar la mesura.

Els trams beneficiats per aquesta mesura son tres, dos a la N-340, entre Peníscola i L'Hospitalet de l'Infant i Altafulla i Vilafranca del Penedès, i un a la N-240, entre Les Borges Blanques i Montblanc.

Per la seva part els consellers empresonats Quim Forn i Josep Rull han celebrat l'aplicació de la mesura, assegurant que "tot i el retard injustificat" el desviament ja és una realitat. Tots dos consellers també han assegurat que és una mesura "esperada i necessària" pels veïns que feia anys que ho reclamaven.

Per la seva part, l'actual conseller de Territori, Damià Calvet, també han celebrat l'aplicació del decret. Calvet ha assegurat que es tracta "d'un dia històric" i representa un "salt endavant" en la seguretat vial a Catalunya. Calvet també ha volgut recordar el compromís de Rull i Forn per aconseguir la mesura.