Barcelona posa fi a partir d'aquest dimarts a la moratòria de bicicletes a la ciutat, que en permetia la circulació a les voreres de més de 4,75 metres. A partir d'ara només podran fer servir les que facin més de cinc metres. La nova normativa afecta principalment les voreres del pla Cerdà, que estan situades sobretot al districte de l'Eixample, però també en algunes zones de Sant Martí. Segons el director de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Adrià Gomila, amb aquesta mesura es pretén evitar els "conflictes" entre els ciclistes i els vianants, a més de convertir Barcelona en una ciutat "més ciclista", on la circulació de les bicis per la calçada sigui la norma, i per les voreres, l'"excepció". "Cal posar les bicis al seu lloc", ha assegurat Gomila.

El final de la moratòria comporta que les bicicletes ja no puguin circular per les voreres de menys de 4,75 metres, amb algunes excepcions. En el cas de l'horari nocturn –entre els 22 i les 7 hores-, les bicis sí que podran usar les voreres d'entre 4,75 i 5 metres, sempre que hi hagi 3 metres d'espai lliure. 

També podran continuar circulant per les voreres de menys de 4,75 metres els ciclistes que tinguin menys de 12 anys i "l'adult que els acompanyi". De la mateixa manera, les bicis podran anar per les voreres quan el carril bici hi estigui situat a sobre, sempre que se circuli a un màxim de 10 quilòmetres per hora.

Pel que fa a l'aplicació de la mesura, els primers dies de l'entrada en vigor de la normativa els ciclistes que la incompleixin no seran sancionats, excepte en les conductes més greus. En aquest temps d'adaptació, la Guàrdia Urbana es limitarà a informar els usuaris de la nova norma. També ho faran una vintena d'informadors al carrer. Abans de l'últim dia de gener, però, ja se sancionaran els usuaris que incompleixin la norma.