Mercadona ha donat més de 3 milions de quilos d’aliments i articles d’higiene personal durant aquest 2020 per la crisi derivada de la pandèmia del coronavirus. Així, la cadena de supermercats ha doblat la xifra respecte del 2019, any en què va lliurar 1.478.000 quilos.

Les donacions s’han dut a terme a 156 entitats socials i organitzacions benèfiques d’arreu del territori com ara els quatre bancs dels aliments de Barcelona, Tarragona, Girona i Lleida i les seves entitats col·laboradores, la Creu Roja a Catalunya, i el Banc de Productes no alimentaris La Nau, entre d’altres. Del total d’entitats, per territoris, 98 corresponen a les comarques de Barcelona, 27 a Tarragona, 22 a Girona i 9 a les comarques lleidatanes.

Pel que fa als productes, la cadena ha entregat aliments, tant secs com frescos, com ara llet, llegums, pasta, carn i peix fresc envasat, fruita i verdura, iogurts i postres làcties, pa de motlle, cereals, i sucs i batuts refrigerats, entre d’altres; també articles d’higiene personal, entre els que destaquen xampús, gels i desodorants, així com parament infantil: xumets, mossegadors, biberons i tetines per a nadons. 

Més compromís social

A més, també en aquest any tan excepcional, Mercadona ha anat ampliant progressivament el número de supermercats que fan donacions de productes no aptes per a la venda però si per al consum i, des del passat més de setembre, hi participen totes les botigues que la cadena té a Catalunya, en total 250. De les 3.036 tones donades, 1.752 s’han repartit entre les entitats socials de les comarques de Barcelona, 689 entre les tarragonines, i 356 i 239 han anat a les comarques de Girona i de Lleida respectivament.

El director de Relacions Externes de Mercadona a Catalunya, Bernat Morales,  ha destacat la tasca que estan duent a terme les entitats socials i organitzacions benèfiques d’arreu de Catalunya i ha reiterat el comrpomís de Mercadona amb aquesta crisi.  “Mercadona respon així a la crida feta per les entitats i reforça les donacions amb l’objectiu d’ajudar a pal·liar, en la mesura del possible, les demandes dels col·lectius més necessitats en un any especialment complicat com ha estat el 2020. Això representa per a la companyia la satisfacció de dur a terme els nostres objectius de solidaritat i responsabilitat social”, ha explicat.   

De fet, Mercadona fa anys que desenvolupa el Pla de Responsabilitat Social de la companyia, que atén el component social i ètic. Com a part d’aquest pla col·labora amb més de 240 menjadors socials, 60 bancs d'aliments i altres entitats socials i organitzacions benèfiques d’arreu d’Espanya i Portugal als quals dona aliments diàriament. Igualment, col·labora amb 32 fundacions i centres ocupacionals en la decoració de les seves botigues amb murals de trencadís, que elaboren més de 1.000 persones amb discapacitat intel·lectual.

Aposta per la sostenibilitat

A banda d'aquestes iniciatives, Mercadona disposa d'un Sistema de Gestió Ambiental propi, que està basat en "els principis de l’economia circular i enfocat a l'optimització logística, l'eficiència energètica, la gestió de residus, la producció sostenible i la reducció de plàstic". En aquest sentit, Mercadona, juntament amb els seus proveïdors Totaler, treballa en l’Estratègia 6.25 per aconseguir el 2025 un triple objectiu: reduir un 25 % de plàstic, que tots els envasos d’aquest material siguin reciclables, i reciclar tot el residu plàstic. A més, treballa en el Projecte de Distribució Urbana Sostenible i en la millora de la qualitat de l'aire a les nostres ciutats mitjançant camions i furgonetes propulsats per tecnologies més netes i eficients.