Aquest estiu han mort 50 persones en accidents de trànsit, 6 menys que ara fa un any. En total hi hagut 46 accidents mortals, un 4'5% més que l'estiu passat. Els Mossos d'Esquadra detecten un augment de l'excés de velocitat a les carreteres.

Entre els morts, hi ha un augment de la franja de 65 a 74 anys. Aquest estiu hi hagut 7 víctimes mortals d'aquesta edat. L'any passat només n'hi va haver una. De les 50 persones mortes durant l'estiu, un 40% són víctimes de col·lectius vulnerables: 13 motoristes, 4 ciclistes i 3 vianants. Els motoristes morts han passat d'11 a 13. I els ciclistes de 2 a 4.

A l'A-2 és on hi ha hagut més accidents. Han mort 8 persones davant les 2 que n'hi va haver l'estiu passat.

Un 13% de les sancions són de reincidents. Una dada que preocupa al Servei Català de Trànsit. Hi hagut 29 reincidents aquest estiu de conductors que havien pres alcohol i drogues.  "La reincidència s'ha de perseguir", diu el conseller d'Interior, Miquel Buch.

La solució passa, segons el conseller d'Interior, Miquel Buch, per "endurir les sancions". "No podem permetre que hi hagi aquestes conductors incíviques i poc tolerants que requereixen algun element més que una sanció econòmica o una retirada de punts". I davant aquest escenari es dibuixa una possible pena de presó i retirades de carnet.

Paràlisi política

"Totes les mesures que hem proposat per millorar les conduccions o perseguir la reiteració per lluitar contra les conductes temeràries, la inactivitat al Congrés dels Diputats fa que no tinguem aquestes millores en el camp de la legislació" ha dit el conseller Miquel Buch retraient al Govern Espanyol que l'impàs polític pel que passen les Corts des de fa més d'un any afecta el dia a dia dels Ciutadans. 

El conseller d'Interior ha lamentat "que la inactivitat del Congrés i del Govern espanyol no ajuda a la persecució d'aquestes conductes temeràries".

També ha donat un toc d'atenció als conductors: "Apel·lar a la corresponsabilitat de tots els conductors del país. Posarem totes les mesures però és evident que és una moneda de dues cares. Hi ha la decisió personal de cada conductor i cada conductora. Per la integritat física del cada conductor, per la dels ocupants".

Encara es corre massa

Els controls policials han detectat 22.209 conductors reincidents amb 2 o més infraccions acumulades. Per velocitat s'han detectat 13.071 reincidents, això és un 12% més respecte l'any passat, i entre aquests 10 conductors acumulaven 15 o més sancions. Pel que fa a l'alcohol i les drogues, s'han detectat 29 reincidents. 15 reincidents corresponen a distraccions. 

Entre les infraccions detectades aquest estiu i que van a l'alça hi ha els conductors que porten un vehicle sense el carnet. Se n'han sancionat 188. També hi ha un creixement dels imputats penalment amb tots els punts del carnet retirats. Se n'han sancionat 202 durant l'estiu. En total els Mossos han imputat penalment 1.100 conductors sense carnet o sense cap punt. 

El cap de la comissaria de Mobilitat, Joan Carles Molinero ha fet una crida "a la responsabilitat i la prudència dels ciutadans". 

Torna l'helicòpter

Fa un any que l'helicòpter de Trànsit està inoperatiu. A partir d'aquest mes d'octubre tornarà a volar amb funcions de prevenció. Seran, per tant, dos helicòpters que supervisaran el trànsit des de l'aire. L'altre aparell és el que es va anunciar fa 3 anys i que pota un radar. El radar encara està en procés d'homologació i només pot multar les distraccions, encara no sanciona l'excés de velocitat.