Tots els restaurants McDonald's a Catalunya, la resta de l'Estat i Andorra celebren aquest divendres la tradicional jornada solidària 'McHappy Day' que destinarà la recaptació íntegra de la venda de 'Big Mac' a ajudar nens amb tractament hospitalari de llarga durada fora de la seva residència a través de la Fundació Infantil Ronald McDonald.

En aquesta edició, i com a novetat, McDonald's ha volgut anar un pas més enllà implicant el sector de la restauració sota el lema 'Mengis on mengis, l'important és ajudar' on col·laborarà amb la plataforma online ElTenedor per arribar al major nombre d'usuaris, segons detallen els impulsors de la iniciativa.

Amb aquesta jornada, que la companyia duu a terme a nivell mundial coincidint amb les celebracions del Dia Mundial del Nen -que es commemora aquest 20 de novembre- es recolza en la feina de la Fundació Infantil Ronald McDonald, l'objectiu de la qual és la construcció i el manteniment de les Cases Ronald McDonald, llars on s'allotgen famílies amb nens que reben tractament hospitalari de llarga durada fora de la seva residència habitual.

En concret, 'McHappy Day' se celebrarà aquest divendres als més de 500 restaurants Mcdonald's d'Espanya i Andorra. A partir d'aquesta data i fins a l'1 de desembre, tots els consumidors que així ho desitgin, podran contribuir a través dels establiments adherits de la xarxa de ElTenedor, en fer una reserva a través de la plataforma en un dels restaurants col·laboradors. Per cada reserva que es faci als restaurants participants amb el menú dissenyat per a l'ocasió, es destinaran un euro a la Fundació Infantil Ronald McDonald.

En paraules del president i director general de McDonald's España, Mario Barbosa, "aquest any hem volgut fer encara més gran la nostra festa solidària implicant el sector de la restauració en aquesta bona causa gràcies a la col·laboració amb ElTenedor". "És un dia molt especial en què tots els empleats de McDonald's ens involucrem de manera directa per aconseguir que les Cases Ronald McDonald's puguin continuar mantenint les famílies unides en un moment molt difícil per a elles", ha afegit.

Per la seva part, el CEO de ElTenedor Marcos Alves ha mostrat la seva satisfacció "de poder posar el gra de sorra en aquesta campanya i col·laborar amb la Fundació Ronald McDonald". "Iniciatives com aquesta impulsen la gastronomia, l'apropen a tots els públics i a més per una molt bona causa. Esperem que sigui un autèntic èxit i que entre tots puguem ajudar a les famílies de la Fundació", ha postil·lat.