Cau un dels principals grups de lladres d'autopistes. Robaven a turistes a les àrees de servei, primer, però de mica en mica es van anar tornant agressius i entraven als cotxes a robar encara que els propietaris fossin a dins. 

Hi ha nou detinguts amb 300 antecedents, als quals se'ls acusa de 55 robatoris a les autopistes. Els Mossos van detenir cinc persones al barri de Sant Cosme del Prat de Llobregat, tres a Constantí i una a Badalona.

L’objectiu principal del grup eren els cotxes dels turistes que s'aturaven a l'àrea de servei. Miraven els vehicles aparcats i buscaven equipatges a simple vista i amb els seus ocupants el més allunyats possible. Els lladres anaven en un o dos vehicles de gamma alta, que cercaven víctimes entre els usuaris de vies ràpides, preferentment turistes, aprofitant que feien parades en àrees de descans d’autopistes. 

A finals d'estiu, el grup varia la manera de funcionar fent robatoris molt més agressius. En un dels casos van intimidar dos menors que eren dins el cotxe mentre el pare va anar a pagar la benzina.

Agents de la Policia de la Generalitat, Mossos d’Esquadra de la Unitat Central de Multireincidents i de la Unitat Operativa de Mobilitat van detenir el 30 de març nou persones de nacionalitat espanyola, d’edats compreses entre els 30 i els 46 anys, com a presumptes autors de 55 delictes contra el patrimoni, entre robatoris violents, robatoris amb força i furts, a més de tinença d’armes, delictes contra la salut pública, falsificació de moneda i pertinença a organització criminal.

Aquesta escalada en la violència va derivar en altres accions, com estrebades a turistes en àrees de servei en el moment que es disposaven a pujar a un autocar. Els arrestats s’apropaven amb el cotxe per estirar la bossa de mà i van arribar, en alguns casos, a arrossegar uns metres algunes dones que la duien creuada al coll.

Un cop consumats els robatoris, els lladres no dubtaven a fugir a velocitats superiors als 280 quilòmetres per hora i conduir temeràriament, fet que posava en risc els altres usuaris de la via. A vegades sortien de les àrees de servei en direcció contrària, amb el perill que això suposava. Molts dels lladres que conduïen els cotxes no tenien ni el carnet de conduir.

En els casos que una patrulla policial els detectava després d’haver perpetrat algun dels robatoris intentaven escapolir-se’n per tots els mitjans. En ocasions van arribar a envestir els vehicles policials o van xocar amb altres conductors. 

El grup es nodria constantment de nous vehicles, sempre d’alta gamma i de segona mà, que pagaven en efectiu amb els beneficis que obtenien dels robatoris i que posaven a nom de testaferros. Una de les característiques d’aquest grup criminal és que canviaven de vehicle sovint. Els policies van arribar a constatar que el seu parc mòbil estava integrat per una vintena de vehicles.

En paral·lel, el grup havia començat també una altra activitat il·legal: el tràfic de droga.

En els escorcolls policials, es van localitzar sis plantacions de marihuana en els diferents domicilis i un total de 100 quilograms d’aquesta substància. També es va intervenir una arma curta detonadora i dues armes d’aire comprimit, tres vehicles, 23 telèfons mòbils, 110 grams de cocaïna, 140 grams d’heroïna, balances i estris per embolcallar la substància estupefaent. Els policies van localitzar diversos objectes robats com ordinadors, tauletes electròniques, joies i moneda estrangera.