Per setè any consecutiu la cervesera Damm ha presentat la seva campanya publicitària estival que gira al voltant de l’estil de vida del Mediterrani. Sota el títol de “Les petites coses”, Alberto Rodríguez dirigeix un curtmetratge interpretat pel veterà Jean Reno i l’emergent Laia Costa. La presentació ha tingut lloc aquest matí a l’Antiga Fàbrica d’Estrella Damm, on s’ha projectat en exclusiva el film pels assistents abans de la roda de premsa.

Damm celebra 140 anys d’història vinculats a la personalitat social, cultural i gastronòmica del Mediterrani. Des del 2009 fins al 2014 la marca cervesera ha apostat cada estiu per un contingut musical en forma d'espot, però arran de l’èxit assolit el 2015 amb el curtmetratge dirigit per Alejandro Amenábar i protagonitzat per Dakota Johnson, han optat aquest any per repetir la fórmula.

Segons Rodríguez, l’elecció de Mallorca correspon a “la millor localització que hi havia per desenvolupar la història”. “Una illa meravellosa” en paraules de Jean Reno, que va descobrir, com en el cas de Laia Costa, per primera ocasió el territori balear. Quant al storytelling, el director andalús guanyador de dos Goyas ha assegurat que volia fer una història “el més narrativa possible en la qual la força residís en els personatges”. Per a Costa, una de les actrius amb més projecció del moment, ha estat “una oportunitat a la vegada que un plaer” poder treballar amb Rodríguez i amb Reno. Per la seva banda, l’actor francès d’origen espanyol ha confessat que tenia ganes de “venir a treballar a Espanya”.

Les petites coses

Com cada any, els paisatges, les tradicions autòctones i la cervesa predominen en el curtmetratge. Ramon Mirabet ha interpretat "Those Little Things", el tema principal de la banda sonora creada per a la pel·lícula. “Les petites coses” narra la història d’un guionista francès, interpretat per Jean Reno, que està malhumorat per haver de romandre més dies dels que tenia previst a l’illa. La guia, protagonitzada per Laia Costa, mostra la seva predisposició a ensenyar-li els indrets més desconeguts de Mallorca però es topa amb la forta personalitat de l’estranger. El bonrotllisme al qual ens té acostumats Damm apareix en petites dosis fins al gir argumental final, on es demostra que aquells detalls que a primera vista semblen insignificants tenen la seva recompensa.