El Departament de Salut informa que una caiguda del proveïdor de telefonia ha deixat sense línia una part dels Centres d'Atenció Primària (CAP) de Catalunya. En una piulada, la conselleria explica que, en aquests moments, els centres de salut no poden rebre ni emetre trucades i demana a la ciutadania que, davant qualsevol dubte o consulta urgent, s'adreci al 061 Salut Respon. Salut ha fet una piulada informant de la situació a les quatre de la tarda, però El Prat Digital ja havia publicat a dos quarts d'una del migdia que havia caigut el sistema als tres CAP de la ciutat. La redacció d'El Nacional.cat s'ha posat en contacte amb el Departament de Salut, però no han volgut fer declaracions via telefònica. Només han avançat que en aquests moments estan "recollint informació" del que ha ocorregut. Aquesta no és la primera vegada que afronten una situació similar, el passat mes d'abril el sistema de connexió telefònica i d'internet va col·lapsar durant dues hores deixant inoperatiu el servei telefònic 061 Salut Respon.
En declaracions a El Nacional.cat, el CAP Disset de setembre del Prat de Llobregat, un dels afectats, ha explicat que ja han recuperat la línia i que estan contestant les trucades que no han pogut atendre aquest matí.
Salut no dona la xifra de CAP afectats
Fonts de la conselleria de Salut i de l'Institut Català de la Salut (ICS) es limiten a dir que l'avaria és intermitent i que s'ha traslladat la informació als usuaris "com a informació de Servei, per tal que la ciutadania estigui assabentada i sàpiga que ha de trucar al 061 si necessita res". També diuen que tornaran a informar un cop la situació hagi tornat a la normalitat.
Al voltant de dos quarts de sis de la tarda, Salut ha explicat que "hi ha una part dels centres d'atenció primària de Catalunya que no poden rebre trucades", donant a entendre que els CAP ja poden emetre trucades.
Segons ha informat l'ACN, el Departament de Salut ha explicat minuts abans de les vuit del vespre que l'avaria telefònica que impedia fer o rebre trucades a alguns CAP s'ha resolt i ha demanat disculpes per les molèsties que aquesta incidència ha pogut ocasionar. Els motius de l'avaria no han transcendit.
El servei de teleassistència va deixar de funcionar durant l'apagada
El servei de teleassistència a Catalunya va deixar de funcionar durant l'apagada. Alguns usuaris van denunciar a les xarxes socials que hi va haver gent gran que es va quedar incomunicada durant la jornada de dilluns, i que va ser a partir de dimarts que es va anar recuperant l'assistència. "Persones grans que viuen soles, sense llum, ni aigua, ni comunicacions, ni teleassistència, ni 112. Vergonya, vergonya", va lamentar una internauta.