El servei de teleassistència a Catalunya també va deixar de funcionar durant l'apagada, i s'ha recuperat a mesura que ha avançat la jornada d'aquest dimarts. Alguns usuaris que van recuperar la connexió a internet es van queixar a les xarxes socials que hi havia gent gran que depèn de la teleassistència i que va quedar incomunicada. "Persones grans que viuen soles, sense llum, ni aigua, ni comunicacions, ni teleassistència, ni 112. Vergonya, vergonya", ha lamentat aquest mateix dimarts una internauta.
🔴 Última hora de l’apagada elèctrica a Catalunya i l’Estat, DIRECTE | Causes del tall de llum i reaccions
No anava el 112 a @movistar_es O2
— ⛔ (@ixatanae) April 28, 2025
Volem tornar a tenir el número de la GU. @LHGUurbanaSPC @SplCme @govern
HI HA GENT GRAN QUE DEPÈN DEL TELEASSISTÈNCIA..@DavidQuirosLH @LHAjuntament @JuntsXLH @silviacasola @cuplhospitalet @LHEnComuPodem
El Servei Local de Teleassistència (SLT) de la Diputació de Barcelona ha recuperat la normalitat durant les darreres hores. Segons ha informat la mateixa Diputació, aquest dimarts es van retornant les trucades que dilluns no es van poder atendre per falta de subministrament, prioritzant el grau de vulnerabilitat dels usuaris. El centre d'atenció, amb seu a l'Hospitalet de Llobregat, va funcionar amb generadors elèctrics des de les 12.30 fins a les 17.30, quan va tornar el subministrament.
Persones grans que viuen soles,ahir,sense llum,ni aigua,ni https://t.co/ROWArxafGp teleassistència ni 112. Vergonya,vergonya.
— Marissa Bendicho.. (@BendichoAloy) April 29, 2025
Els pocs que queden de la pandèmia fan nosa.Vergonya
Els terminals estan monitorats des del centre d'atenció per controlar la cobertura de telecomunicacions i es van poder programar per emetre només alarmes dels usuaris, i no pas alarmes tècniques que poguessin saturar la xarxa. Des de primera hora d'aquest dimarts, i amb la normalització progressiva del servei, s'ha reprès el seguiment de les emergències que no es van poder atendre durant el tall de subministrament, responent a les trucades o intents de contacte que van fer els usuaris, començant pels que estan en una situació de major vulnerabilitat. D'altra banda, als Centres Residencials d'Estades Temporals i Respir, situats al Recinte Mundet de Barcelona, es va poder garantir el correcte funcionament dels serveis gràcies als generadors elèctrics. Els ingressos planificats també es van poder dur a terme amb normalitat.
Igual d'ineficaç que el servei de teleassistència per persones grans i dependents que va deixar de funcionar 😡
— Francesca Margarit (@FrMargarit) April 29, 2025
Entre altres, l'Ajuntament de Figueres i el Consell Comarcal del Solsonès han informat que han fet seguiment de les persones vulnerables i usuàries de teleassistència. "S'han donat instruccions que durant tot aquest matí es contacti amb tots els usuaris de teleassistència i persones grans dependents per confirmar que es troben bé i si els cal alguna cosa", ha anunciat el consistori empordanès.