Els bombers han pogut estabilitzar poc abans de les 9 del vespre l'incendi forestal de Vinaixa (Les Garrigues). En el foc, que s'ha declarat cap a quart de cinc de la tarda, hi han arribat a treballar fins a 35 dotacions dels Bombers, 11 de les quals aèries.
#bomberscat donen per ESTABILITZAT #IFVinaixa. Ha afectat 34 Ha de vegetació. pic.twitter.com/t1AuE3uZ7v
— Bombers (@bomberscat) 28 de agosto de 2017
L'incendi s'ha situat al costat de l'autopista AP-2 i ha obligat a tallar el trànsit de les carreteres LP-7013 i LP-7013a, que connecta Vinaixa amb l'Albi.
Tallades l'LP-7013 a l'Albi i l'LP-7013a de Vinaixa a l'Albi, per aquest incendi https://t.co/40K40fpNA1
— Trànsit (@transit) 28 de agosto de 2017
L'avís del foc s'ha rebut a les 16.21h a tocar del quilòmetre 1,5 de la LP-7013a, a la zona coneguda com els Camins de l'Albi. En un principi s'han activat 10 dotacions terrestres i 5 mitjans aeris dels Bombers, però més endavant la xifra ha pujat fins a les 35 dotacions, 11 de les quals aèries.
Cap a les vuit del vespre, els efectius dels bombers ja han pogut controlar el cap del foc, però els efectius han seguit treballant per acabar de tancar el flanc dret i apagar punts calents del perímetre. L'incendi ha quedat estabilitzat una hora més tard, tot i que no controlat.
Desallotjats
Segons han confirmat els Bombers, les flames han afectat una granja que ha quedat afectada i hagut de ser desallotjada, tot i que no ha causat ferits. També s'ha desallotjat de forma preventiva alguna masia de la zona dels Clots i de la Pallissa de Cal Castell.
El foc ha cremat majoritàriament rostolls, camps i oliveres, i ha acabat afectant 34 hectàrees de vegetació.
#IFVinaixa Foc al terme de Vinaixa vist des del poble del Vilosell. pic.twitter.com/3tlqT2cNIh
— RCORNADÓ (@rcornado) 28 de agosto de 2017