La plataforma ultracatòlica Hazte Oír ha celebrat que El Corte Inglés hagi retirat del seu compte de Youtube l’espot de dos pares gais que forraven els llibres dels seus fills, després que van engegar una campanya a la xarxa perquè no s’emetés l’anunci.

Una parella d’homes discuteix sobre com forrar els llibres dels seus fills i després apareixen els nens i fan broma dient que “amb dos pares no és més ràpid”. Aquest ha estat un dels anuncis d’El Corte Inglés projectats durant la campanya de tornada a l’escola aquest setembre.

Per a alguns pot tractar-se d’un espot més, però no per al grup Hazte Oír, dedicat a defensar “la família” i el “dret a la vida”. Els ultracatòlics van engegar una campanya de recollida de firmes a la xarxa perquè es retirés l’anunci, ja que, afirmen, aquest “vol destruir la família”, i pretén treure als nens “el dret de tenir un pare i una mare”. La iniciativa havia recollit 21.000 signatures.

Ara, després que El Corte Inglés hagi retirat l’anunci del seu compte oficial de Youtube, atès que “haurien acabat els drets musicals”, Hazte Oír s’ha atribuït l’èxit de la retirada. Deien que l'anunci era una “idea extraordinàriament greu”.

Paral·lelament a la campanya dels ultracatòlics, a Change.org n’havia sorgit una altra que demanava que l’anunci no fos retirat. Havia aconseguit més de 70.000 firmants.

Amb tot, ja és massa tard per a nous canvis: la campanya de tornada a l’escola ja ha acabat i, segons diu l’empresa, no hi ha drets musicals que permetin que l’anunci continuï penjat als comptes oficials que té a la xarxa.