L’Agència Catalana de Consum (ACC) ha multat Renfe amb dos milions d’euros per no informar els usuaris de les diferències entre els preus dels bitllets de llarg recorregut venuts a les taquilles o a les màquines expenedores.
Segons ha avançat el conseller d’Empresa i Ocupació, Jordi Baiget, en una entrevista a l’ACN, el Govern ha de vetllar perquè es compleixin els drets dels consumidors, com és disposar d’informació sobre els diferents preus d’un bitllet depenent de si es compra per una via o l’altra. L’agost del 2015, l’ACC ja va instar l’operadora ferroviària a informar els usuaris d’aquesta diferència de preus. El Govern ha procedit a la sanció davant dels “incompliments reiterats” de Renfe.
El conseller ha defensat que l’ACC “no actua arbitràriament, sinó que ho fa de manera reglada” i ha defensat la sanció contra Renfe. Consum va tenir coneixement que, a l’estació de Barcelona-Sants, l’empresa Renfe havia estat aplicant preus diferents dels bitllets en funció de si el pagament es feia per les taquilles de l’estació (més cars) o mitjançant les màquines automàtiques.
Els responsables de l’ACC van poder comprovar que a l’estació no hi ha cap cartell indicatiu que informi de la referida diferència ni tampoc s’informa a través de la megafonia de l’existència de dos tipus de preus.