L'Ajuntament de Girona ha presentat la nova marca Fires, associada als nou dies de celebració que viu la ciutat durant les Fires de Sant Narcís, que se celebren a finals d'octubre. L'alcalde Lluc Salellas ha explicat que l'objectiu és reivindicar "la setmana més important que viu la ciutat" i generar identitat entre els gironins. A més, des del consistori esperen que contribueixi a situar les Fires de Sant Narcís com un referent de la "cultura popular, de bona programació musical o d'activitats familiars. En definitiva, que guanyi pes en clau de país". "Quan escoltem la Mercè, la Patum o les Santes són noms que ressonen molt i el que busquem és que les Fires de Girona sigui una marca que es pugui visibilitzar en l'àmbit de país", ha apuntat Salellas, tot i que ha reconegut que "són ja molt conegudes" arreu de Catalunya. La nova imatge es podrà veure arreu de la ciutat i el consistori també té previst fer marxandatge. En qualsevol cas, el regidor de Cultura de Girona, Quim Ayats, ha deixat clar que no substituirà el tradicional cartell de Fires, que es desvetllarà la setmana del 15 de setembre, i que com a novetat, s'ha encarregat a un artista estretament relacionat amb Girona i no sortirà pas d'un concurs. 

Nova marca per a Girona

La marca Fires evoca a la "integració de tot allò que representen" aquestes festes pels gironins. El regidor de Cultura de Girona, Quim Ayats, ha explicat que es pretén que sigui "un retrobament i un núvol de diàleg" per a tots els gironins. El cartell representa "tot allò que suposen les Fires". En aquest sentit, surten representades totes les activitats, des de les barraques, els castells, els concerts, les activitats familiars i la cultura popular. Tot plegat envoltant el que simula una castanya, ja que les festes se celebren a la tardor, i amb la paraula Fires al centre. "És un moment de tornar, compartir i que siguin per a tothom. Les portes de la ciutat estan obertes i aquest és un moment molt sentit pel conjunt dels ciutadans de la ciutat", ha assenyalat Ayats. 

L'Ajuntament ha confirmat que s'està treballant en un marxandatge amb la nova marca, tot i que encara no s'ha detallat quin serà el material que està previst elaborar. A banda, el llançament de la nova marca s’ha fet també a  les xarxes socials i ja s’ha posat en marxa el compte propi per a les Fires a Instagram on es publicarà tota la informació relacionada amb aquest esdeveniment.  En aquesta xarxa social, s’hi podran trobar detalls específics de la programació com els concerts, les activitats infantils i de barri i l’agenda diària, entre altres. Aquest perfil també s'aprofitarà per anunciar fets rellevants de les festes, com els dissenys guanyadors del concurs de gots, la data de presentació del llibre de Fires o l’anunci dels pregoners/es d’enguany. A més, també serà el canal que utilitzarà el consistori per avisar de canvis d’ubicacions o anul·lacions i les informacions de caràcter pràctic com els recorreguts de cercaviles i consells de seguretat per al correfoc. Aquesta informació es reforçarà a través de les xarxes socials pròpies de l’Ajuntament.  

 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!