Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) augmentarà les freqüències de la línia Barcelona-Vallès a partir del 9 de desembre, fet que permetrà unir la capital catalana amb Sabadell i Terrassa cada cinc minuts i amb Sant Cugat del Vallès cada 2,5 minuts en hores punta. Aquest augment de l'oferta, que passa a ser de 80 milions de viatges a l'any a 110 milions, serà possible gràcies a l'entrada en servei dels 15 nous trens per a aquesta línia i donarà resposta a l'increment de demanda dels últims anys, segons ha anunciat aquest dimarts la portaveu del Govern, Patricia Plaja. Amb aquests nou combois, la línia assoleix la seva màxima capacitat. D'altra banda, l'oferta amb l'UAB creixerà un 37%.

 

L'increment de trens per dia entre Barcelona i les dues ciutats del Vallès suposa passar de 22 a 24 trens per hora i sentit a Sant Cugat en hora punta i de 6 a 12 hores trens per hora i sentit a Sabadell i Terrassa. Durant la resta de dies, s'estableix una freqüència cada deu minuts entre les dues ciutats del Vallès i Barcelona, el que suposa un tren cada cinc minuts entre Barcelona i Sant Cugat. Aquest increment de l’oferta farà que en hora punta circulin el doble de trens per comunicar Barcelona amb Sabadell i Terrassa, un 37% més amb la Universitat Autònoma, un 22% més amb Sant Cugat i un 20% més amb Rubí.

"La primera línia real de metro metropolitana"

La portaveu del Govern ha comentat en la roda de premsa posterior al Consell Executiu que l'increment de freqüències era un pas "necessari i ambiciós" i ha remarcat que la línia Barcelona-Vallès es convertirà "en la primera línia real de metro metropolitana". Així mateix, ha comentat que es durà a terme una "important campanya informativa" per informar als viatgers dels canvis en la configuració de la línia, on també s'eliminaran els trens semidirectes.

A partir del 9 de desembre, la línia Barcelona-Vallès estarà formada per les línies S1 Terrassa, S2 Sabadell, L6 Sarrià, L7 Avinguda Tibidabo i L12 Reina Elisenda. Les línies S6 Universitat Autònoma i S7 Rubí s'allarguen fins a Sabadell i Terrassa i desapareixeran com a línies per convertir-se en trens de les línies S1 i S2. Per tant, els trens S1 i S2 pararan a totes les estacions, cobrint el servei i parades de les actuals línies S5, S6 i S7.

Adeu als trens semidirectes

La Generalitat justifica aquesta nova configuració per la necessitat d'augmentar la capacitat de la línia i aprofitar al màxim la infraestructura. Així doncs, s'eliminen els trens semidirectes que no feien tot el recorregut o bé no paraven a totes les estacions. L'entrada en servei dels nous trens també permetrà augmentar la flota fins a les 61 unitats i incrementar l'oferta fins als 110 milions de viatges a l'any. Els nous trens estan formats per dos cotxes motors i dos remolcs i disposen de 196 seients amb connexió USB per a la càrrega de mòbils i tauletes i espai per a persones amb mobilitat reduïda, bicicletes i cotxets, entre d'altres. Amb l'augment de les freqüències, a partir del mateix dia 9 de desembre FGC posarà en marxa un nou sistema de comunicació dels horaris dels trens i també s'indicarà el temps d'espera.