FACUA ha denunciat l'aerolínia Ryanair per endarrerir fins a 28 dies les devolucions dels bitllets cancel·lats a causa de la crisi del coronavirus. El termini legal establert per la normativa europea és de set dies.

L'associació considera que l'endarreriment i incompliment de l'obligació de restitució "no té justificació" i insta les aerolínies a fer les devolucions en el temps fixat per la normativa vigent.

L'organització critica que aquesta pràctica suposa una "limitació inexcusable" dels drets dels consumidors i afecta la seva economia. A més, l'associació ha rebut diversos avisos d'usuaris que han tingut problemes a l'hora d'enviar les reclamacions a Ryanair, a través del correu que ells mateixos havien proporcionat.

L'escrit ha estat presentat davant l'Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA) del ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana per tal que emprengui accions contra l'aerolínia. Així mateix, ha dirigit una altra denúncia davant la Direcció General del Consum, del ministeri de Consum, per instar l'empresa a cessar en aquestes irregularitats i impulsar "actuacions sancionadores" per part de les disset autoritats.