Aquest dimarts la Direcció General de Trànsit (DGT) i l’associació d’examinadors de trànsit Asextra es reuneixen aquest dimarts per acordar els serveis mínims per les noves parades que els examinadors tenen previst realitzar durant el proper mes de desembre.

Aquesta nova convocatòria de vaga es va anunciar la setmana passada, després que els examinadors rebutgessin, amb el 98% dels vots, la darrera proposta que la DGT va realitzar durant la negociació que va tenir lloc el 14 de novembre.

La oferta de la DGT consistia en un Pla Especial de Productivitat, amb la que proposaven una pujada retributiva de 125 euros al mes per examinador per treballar una hora o una hora i mitja més a la setmana. Malgrat que ambdues parts van admetre que durant aquesta reunió  “es van apropar postures”, el col·lectiu finalment va rebutjar la oferta de Trànsit, al·legant que era “infame, menyspreable i insultant”.

Encreuament de retrets

L’associació d’examinadors ha criticat la manera en que s’han anunciat els serveis mínims, sense avisar al col·lectiu. A més, es va informar de les negociacions dutes a terme entre les dues parts.

Per la seva banda, el director de la DGT, Gregorio Serrano, ha afirmat que Asextra té “molt poca voluntat de negociar”, perquè l’associació es manté inamovible en la seva postura de reclamar un augment del complement específic de 250 euros mensuals. “Fins aquí hem arribat” ha declarat. A més, l’organisme ha anunciat que, un cop es constati “la nul·la intenció” dels examinadors “de negociar res” els remetrà a portar les seves reivindicacions a la Mesa General de negociació, òrgan on representants de l’Administració i sindicats s’asseguin a negociar.

Asextra, davant d’aquestes declaracions, ha titllat de “lamentable” la postura de l’organisme i l’acusa, juntament amb el seu equip directiu de dir “mentires”.

Els examinadors estan tant en desacord amb aquests serveis mínims que, segons el president d’Asextra, Joaquín Jiménez, els recorreran als tribunals en cas que s’arribin a aprovar, perquè la legislació no considera el servei prestat pel col·lectiu “d’essencials”, per la qual cosa no estaria regulada la imposició de serveis mínims. En tot cas els examinadors demanen que “per respecte” la negociació dels serveis mínims hauria de pactar-se amb el Comitè de Vaga.

80 milions d’euros en pèrdues, segons autoescoles

Segons dades de la DGT, la vaga ha ocasionat l’emplaçament d’uns 194.000 exàmens pràctics de conduir des de l’inici de la vaga, sense incidència a les proves teòriques. No obstant això, divendres passat, la Confederació Nacional d’Autoescoles (CNAE), reunida a Jerez de la Frontera (Cadis), va xifrar en 200.000 el nombre de proves que s’han suspès, que per al sector suposa “més d’un milió d’hores perdudes, 100.000 permisos menys expedits i el tancament de nombroses autoescoles”, així com pèrdues valorades en 80 milions d’euros pel sector. Així mateix, per solucionar el conflicte han proposat un nou model de gestió del sistema d’exàmens o transferir a les comunitats autònomes aquesta gestió.

Tal com ha declarat el president d’Asextra a l’agència de notícies Europa Press, les negociacions amb Trànsit no han conclòs i el col·lectiu segueix mantenint l’esperança que es posi fi al conflicte.