Un estudiant de la UAB ha posat en marxa una star-up que permet a hotels i oficines llogar obres d'art a través d'una plataforma digital. L'empresa, que s'anomena Arspect, neix amb l'objectiu d'esdevenir una galeria d'art 'on-line' a través de la qual els creadors puguin exposar els seus treballs i oferir-los als possibles consumidors. Així mateix, pretén donar suport a artistes emergents, ja que formar part del catàleg d'Arspect és totalment gratuït, però en canvi els participants sí perceben un percentatge dels ingressos que es deriven del lloguer de les peces. L'empresa disposa de més de 200 obres d'una cinquantena d'artistes, els lloguers són per a un mínim de sis mesos i els preus oscil·len entre els 15 i els 200 euros mensuals.

Josep Arguimbau Marqués, llicenciat en Dret per la UAB i impulsor del projecte, assegura que la idea inicial de l'empresa va sorgir quan va veure que amb la crisi econòmica molts dels seus amics que es dedicaven a l'art s'havien quedat sense feina. "Sabíem que el mercat estava complicat i vam intentar innovar creant una galeria 'on-line' que permetés vendre i comprar art", comenta Arguimbbau que apunta que amb el temps la idea s'ha anat transformant.

Indica que la proposta pretén donar suport a artistes novells, ja que tot i que per formar part del catàleg els creadors no han de pagar res, sí que reben un percentatge econòmic del lloguer de cada obra. "Ells guanyen visibilitat perquè la plataforma els permet crear un porfolio estàndard de forma gratuïta", comenta.

El públic principal al qual s'adreça aquesta 'star-up' són "hotels de categoria alta, i oficines d'entitats o empreses, que tinguin un espai que necessitin decorar".