Possible nou cas d'estafa en una clínica dental low-cost. Es tracta de les clíniques d'iDental, que oferirien tractaments odontològics a baix cost, amb el pretext que els pacients amb situacions més vulnerables es podien acollir a suposades ajudes per finançar el tractament. Unes ajudes dentals privades que podrien anar des del 60% fins al 100% del tractament. Després que alguns consumidors hagin denunciat mala praxi, i que fins i tot en alguns casos el tractament no ha arribat ni a començar, l'Agència Catalana del Consum ja ha obert una investigació.

Es tracta de 17 reclamacions de pacients tant per presumptes negligències mèdiques com també per diferents irregularitats contractuals o de finançament en centres de Catalunya. Com a reclam, utilitzen una estratègia de publicitat agressiva i s'adrecen bàsicament a públics en situació econòmica vulnerable que no es podrien permetre un tractament odontològic privat, oferint-los finançar el tractament fins al 100% depenent de la situació. La cadena de centres dentals disposa d'un total de 26 clíniques a l'Estat, tres de les quals a Catalunya, concretament a Barcelona, a Girona i a Tarragona.

També FACUA-Consumidores en Acción ha alertat que aquestes clíniques estan oferint tractaments odontològics de manera irregular, que en alguns casos ni tan sols s'arriba a iniciar, amb el reclam de suposades subvencions a les quals poden acollir-se els pacients. Després d'aquest advertiment, també el Col·legi d'Odontologia de Catalunya ha obert una investigació per depurar responsabilitats si es detecta que finalment hi ha hagut irregularitats, segon ha informat l'associació de consumidors.

Segons FACUA, alguns afectats asseguren que el tractament es posposa injustificablement per part de l'empresa, mentre que d'altres revelen que en cap moment arriben a rebre l'assistència contractada i que tampoc se'ls van tornar els diners després de mesos reclamant. L'empresa, però, ho nega i assegura que només un 0,1% dels seus clients s'han queixat del tracte rebut per l'empresa.