Elon Musk es va prometre revolucionar Twitter amb la seva compra de la xarxa social i el que ha provocat ha estat un autèntic desgavell: la revolució del multimilionari, que prometia eliminar tots els perfils falsos que hi havia a la xarxa social i que suposaven segons ell un problema per a la llibertat d'expressió, de moment fa fallida. Entre les primeres mesures que va anunciar per reduir els costos d'aquesta plataforma, a banda d'acomiadar massivament als seus treballadors, també hi havia el fet que els usuaris haguessin de pagar 8 dòlars al mes per poder tenir el seu perfil verificat. Aquesta marca blava al costat d'un usuari havia de servir per demostrar que eren ells de veritat i donar-li un cert estatus al seu perfil en aquesta xarxa, però el resultat ha estat el contrari i Musk ha hagut de reconèixer, amb la poca petita, el seu error per una proposta que havia generat molta indignació i preocupació davant la possibilitat que se seguissin fent passen en la "privatització" de la plataforma.

La "broma" que ha enfonsat les accions d'una farmacèutica 

En els últims dies, han començat a proliferar perfils amb la marca blava que els identificava com a oficials, però que en realitat eren fakes i havien pagat el preu per semblar reals. La gota que ha fet vessar el got ha estat el de la farmacèutica Eli Lilly, després que ahir divendres les seves accions s'enfonsessin a Wall Street. Què havia passat? Un usuari amb el verificat es va fer passar per l'empresa i va anunciar que la insulina passava a ser gratis. Aquest missatge va tenir molta repercussió i les conseqüències per l'empresa han provocat que Musk s'hagi hagut de fer enrere. 

Eli Lilly és només un exemple entre les moltes empreses que aquests dies han vist com usuaris verificats es feien passar per les seves companyies, fent broma sobre els seus productes, aprofitant el nou sistema de pagament que se n'ha anat tan de pressa com va arribar. En la majoria de casos no ha anat més enllà, però en el cas d'Ely Lilly, la farmacèutica es va deixar un 4% a la borsa, en una jornada que en general va ser dolenta per les empreses relacionades amb els serveis sanitaris. Cal tenir en compte que la insulina és un dels seus productes principals i la població que la necessita paga un preu molt elevat pels seus serveis: si compta amb una assegurança mèdica, el tractament costa fins a 300 euros al més, una xifra que es quadruplica en el cas de les persones sense assegurança. Per això, aquest missatge va córrer com la pólvora i la companyia va haver d'aclarir que era mentida. 

Una rectificació amb la boca petita 

Aquest episodi, que reflecteix a la perfecció una problemàtica generada pel nou sistema de pagament, ha fet reflexionar a Musk, que ha decidit retirar la seva proposta i tornar al sistema que havia funcionat a Twitter fins a la seva arribada. Així, a darrera hora d'aquest divendres, la companyia ha tancat l'accés a la plataforma de pagament Blue, que en els últims dies servia per aconseguir el símbol blau, i ha recuperat la marca "oficial" per distingir els perfils reals dels impostors. Amb tot, des de la companyia ni el mateix Musk, que utilitza sovint el seu perfil per fer els anuncis, no han fet cap declaració oficial.