El nou propietari de Twitter, Elon Musk, ha fet públic que Twitter està patint "una caiguda massiva d'ingressos" a causa de la retirada de diversos anunciants. Segons el magnat, la fuga d'empreses interessades a invertir en publicitat a la xarxa social ha estat provocada per "grups activistes" que pressionen les empreses. Així doncs, en un missatge a la xarxa social que recentment ha adquirit, ha remarcat que aquesta situació s'està produint "tot i que res no ha canviat amb la moderació de continguts" i que s'ha fet "tot el possible per apaivagar els activistes".

"Estan intentant destrossar la llibertat d'expressió als Estats Units", ha afirmat l'home més ric del món, que la setmana passada va tancar la compra de Twitter per uns 44.000 milions de dòlars i que està preparant canvis importants en el funcionament de la plataforma. I és que, almenys dues grans companyies publicitàries han recomanat als seus clients suspendre les seves campanyes a Twitter. Consegüentment, diverses grans empreses han decidit cancel·lar els seus anuncis arran dels dubtes que ha creat l'adquisició de Twitter per part d'Elon Musk i, sobretot, pels seus plans per canviar les polítiques de moderació de continguts.

Per exemple, el gegant de la indústria alimentària, General Mills, ha suspès la seva inversió en publicitat, com també ho han fet els fabricants d'automòbils General Motors o Audi. Altres empreses que han fet el mateix són la farmacèutica Pfizer o el grup d'aliments Mondelez. Per desgrat d'Elon Musk, les empreses han començat a retirar-se de Twitter malgrat que el mateix Musk ha intentat tranquil·litzar aquestes corporacions, tot assegurant que la xarxa social "no es pot convertir en un infern" en què tot s'hi val i on "es pot dir qualsevol cosa sense conseqüències".

Musk crearà un consell de moderació de continguts

Doncs bé, en aquest context, el multimilionari ha anunciat la creació d'"un consell de moderació de continguts" a la plataforma i que, mentre que aquest no comenci a treballar, no hi haurà canvis rellevants en aquest sentit. En aquest context, tot fa pensar que, amb l'arribada de Musk, Twitter apostarà per una restricció de continguts molt menor. Una aposta que respon a la lògica de Musk que defensa la llibertat d'expressió com una de les principals prioritats de la xarxa socials. De fet, el també propietari de Tesla i SpaceX ha criticat anteriorment que s'hagi vetat de Twitter figures com l'expresident nord-americà, Donald Trump per, suposadament, haver promogut la violència. Sobre la nova política de moderació de Musk, recentment va fer una piulada que va aixecar molta polseguera a les xarxes socials: "Que t'ataqui la dreta i l'esquerra alhora és un bon senyal".

La publicitat, el pal de paller de Twitter 

Amb tot, escau esmentar que la publicitat representa actualment al voltant del 90% dels ingressos de Twitter. Sobre aquest punt, Musk ja ha dit que vol escurçar aquesta dependència. És per això que pretén prendre mesures com la de cobrar una quota de 8 dòlars mensuals a qui vulgui tenir el seu compte verificat. A més, el totpoderós empresari està retallant els costos Twitter. De moment, ja ha tancat diverses oficines de la companyia i ha acomiadat una gran quantitat de treballadors.