Trenta centres escolars no tenen les obres acabades només sis dies abans de començar el curs. D'aquests, és segur que deu inicien les classes amb els treballs en marxa. Així ho ha concretat el conseller d'Ensenyament, Josep Bargalló, aquest dijous i n'ha culpat l'aplicació del 155 i les pluges de l'estiu. Per Bargalló, ''la ineficàcia del 155 i les adversitats meteorològiques'' són una suma ''d'alta perversitat''.

El conseller Bargalló ha insistit però, que tots els centres tenen pla B, que les famílies coneixen la situació i que com a molt, algun espai d'ús no lectiu no estarà disponible alguns dies. El mateix succeeix amb alguns mòduls prefabricats que, en escoles que tenen edifici, arribaran més tard del dia 12.

Més alumnes a Secundària

El curs escolar començarà dimecres vinent amb 1.567.316 alumnes a tot el sistema educatiu català, 1.299 més que el curs passat. Enguany, les etapes d'Infantil i Primària perden 9.915 escolars i en canvi, la de Secundària en guanya 9.682 a causa dels canvis demogràfics dels darrers anys. Xifra històrica d'escolars a Catalunya fet pel qual el Departament d'Ensenyament ha previst un augment de 690 docents malgrat la pròrroga pressupostària. Per aconseguir una major estabilitat de les plantilles i reduir la interinitat durant aquest curs, el Departament convocarà 5.005 places d'oposició al cos de mestres i de formació professional.

Avís de retirada de concerts

El conseller ha avançat que el departament ha detectat algúns centres concertats amb algun tipus de segregació per sexes i els ha avisat que se'ls retirarà el concert.

Bargalló ha explicat que vol donar un impuls més a la lluita contra la segregació escolar i, seguint les recomanacions del Síndic de Gregues, preveu que durant aquest curs s'elabori el Pacte contra la Segregació Escolar, un acord que anirà acompanyat d'altres mesures com ara la modificació del decret d'admissió o la vigilància més estricta de centres concertats que no actuïn correctament.

El conseller també ha avançat que està previst elaborar un mapa sobre la innovació educativa i una agència d'avaluació que ha de valorar des d'un punt de vista científic l'èxit dels projectes educatius i la seva incidència sobre els alumnes.