Ells, campions; elles, cuineres. Així és la nova campanya dels supermercats Carrefour per celebrar el Dia del Nen 2018, que ha despertat milers de crítiques a les xarxes socials a causa del seu contingut masclista. Els usuaris han denunciat el sexisme de l'anunci, ja que reprodueix els estereotips de gènere tradicionals que consideren que la dona ha de dedicar-se a la cuina i que els homes han de gaudir d'activitats com ara el món del motor.
La campanya, que s'ha dut a terme a Argentina, consta de dues imatges. En la primera, de color blau, un nen juga amb un cotxe teledirigit. "Amb 'C' de campió", assegura. La segona imatge, de color rosa, mostra una nena jugant amb una cuina i afirma: "Amb 'C' de cuinera".
Con C de Campeón y con C de Cocinera. Así celebra @carrefourarg el día del niño en 2018.
— Ellas también viajan (Paula) (@tambienviajan) 31 de juliol de 2018
A estas alturas, esto no es un error. Esto es un insulto hacia todas las personas. Una falta de educación y respeto. Una falta de integridad moral y corporativa.
Siento auténtica vergüenza pic.twitter.com/N45Gz6hwth
Davant l'allau d'usuaris que han carregat amb contundència contra l'anunci, Carrefour ha intentat rectificar i ha assegurat que la campanya es tractava "d'un error". "Demanem disculpes. Ja estem retirant les imatges de les botigues", han piulat.
Pedimos disculpas por la campaña que está en algunas de nuestras sucursales. La misma ha sido un error y de ninguna manera representa lo que nuestra empresa piensa y hace en materia de diversidad. Ya estamos retirando las imágenes de nuestras tiendas. Saludos.
— Carrefour Argentina (@carrefourarg) 31 de juliol de 2018