A partir d’aquest mateix mes de juliol tots els cotxes nous que s’homologuin a la Unió Europea hauran d’incorporar unes novetats obligatòries que ajudin a la conducció. La idea és que en els anys vinents encara s’hi afegeixin més canvis. Tot plegat, amb l’objectiu de reduir la sinistralitat a la carretera. D'aquesta manera, compten que amb aquestes mesures es podran reduir en 25.000 persones la xifra de morts i en 140.000 els ferits greus en accidents de cara al 2038. T’expliquem tot el que hauran de tenir a partir d’ara els cotxes nous: 

  • Una caixa negra com la dels avions per saber què ha passat en cas d’accident. Aquesta haurà d’emmagatzemar dades de velocitat, accionament de volant, acceleracions i frenades, activació dels sistemes de seguretat passiva i com funcionaven llums i intermitents abans de l’accident. D’aquesta manera es pretén recollir dades sobre els incidents per tal de tenir més informació a l’hora de fabricar els cotxes del futur. Segons assegura Europa, les dades seran anònimes i no les podran fer servir ni les asseguradores ni la justícia. 

  • Un assistent de velocitat intel·ligent. Es tracta d’un sistema capaç de llegir els senyals de velocitat de la carretera i manté i impedeix superar aquesta velocitat mitjançant el control de l'accelerador. Aquests dispositius encara no estan perfeccionats i és per aquest motiu que la nova normativa, de moment, permetrà desconnectar-los a través d’un botó o pressionant a fons l’accelerador. 

  • Un detector de cansament, que analitzi els moviments del volant i la manera com el conductor el mou. Aquest sistema l’avisarà a través de vibracions al volant o alertes en cas de somnolència. També recomanarà fer pauses després de dues hores de conducció a més de seixanta quilòmetres per hora.  

  • Una alerta per quan hi hagi un canvi de carril involuntari. És obligatori un avís de sortida de carril, però no el sistema de correcció que gira el volant en direcció contrària quan es detecta la possibilitat d'envair el carril contrari.

  • Un sistema de frenada d’emergència. Aquest aparell haurà de detectar possibles col·lisions i avisar el conductor. En cas ell no freni, el sistema pot arribar a frenar el cotxe i, si el conductor reacciona ràpidament i frena, el sistema aplica tota la potència de frenada independentment de fins on estigui pressionant el pedal el conductor. Això sí, el sistema es desactiva si el conductor fa una maniobra evasiva.

  • La preinstal·lació d’un alcoholímetre. Es tracta d’una mesura de futur que encara no s’aplicarà, però haurà d’estar preinstal·lada. Impossibilitarà posar el cotxe en marxa en cas que se superi un determinat límit. 

  • Una càmera al darrere. Si bé la gran majoria de cotxes nous ja porten incorporada una càmera per aparcar i veure què hi ha al darrere, a partir d’aquest juliol els vehicles també hauran de tenir un sistema de detecció de trànsit creuat. Aquesta funció permet veure si s'acosta algun cotxe en perpendicular quan estem aparcats en bateria. També podran frenar el cotxe en cas de perill. 

  • Alerta de cinturons a tots els seients. Fins ara era obligatori per al conductor i ara ho és per a totes les places.