A poc a poc la societat s'està incorporant als seus llocs de treball, un procés que és lent tenint en compte la situació actual amb el coronavirus. Però treballar des de casa també té alguns inconvenients. Espais petits, compartits, i doncs, què es pot fer per crear un ambient coherent de feina per a l'empleat sense trencar l'estil de la seva llar?

Treballar a casa, no és fàcil ja que és el nostre entorn personal, el nostre refugi on les distraccions estan més permeses per sentir-nos bé, fer el que ens ve de gust i en l'ordre que ens convingui. 

Els experts aconsellen desfer-se d'objectes que no utilitzem per guanyar espai. D'altra banda, també insisteixen en el fet de crear una taula per treballar amb horaris de concentració i silenci.

Taules on treballar

Des de Cardellach Interiors expliquen una sèrie de trucs per habilitar una bona taula on treballar. Hi ha molts tipus de taules i escriptoris, però hem d'estar segurs de l'ús que li donarem ja que depenent del numero d'hores podem esgotar el nostre cos amb postures extremes, que podem solucionar amb un elevador de pantalles a l'altura recomanada. També és bo establir un ordre amb les llibretes o bolígrafs. 

treballar donis de casa unsplash

Notes ràpides

Un dels hàbits més recurrents durant la jornada laboral són les notes ràpides, els post-its, que sense adonar-nos-en podem crear una jungla de tasques sense criteri, però utilitzant-los de diferents colors agilitem la gestió, però més encara si podem col·locar un tauler en unes de les parets, per escriure timings de lliurament, notes de brainstorming, frases motivacionals o l'horari de les tasques.

Prestatgeries

Un altre efecte per generar l'ambient de feina és la privacitat de l'entorn, que depenent de l'espai on siguis pot dificultar-se bastant, però amb la col·locació de prestatgeries tipus cub i buits, s'aconsegueix delimitar un espai en dos amb doble funció. Col·locant el material necessari per al teu teletreball com, per exemple: arxivadors, manuals de procés, fotografies família i amics, llibres, paisatges per relaxar-te, biografies, catàlegs d'inspiració... i a més capses decoratives segons el teu estil per aconseguir equilibrar l'entorn professional front el personal.

treballar donis de casa unsplash

Bona llum

Un altre detall que marca la concentració és la llum, un element que de vegades es dona per fet i tendim a acostumar-nos amb el que hi ha. La nostra vista i estat emocional ens agrairà una bona llum. No és el mateix tenir una única llum al sostre que una llum càlida de sobre taula o dempeus destinada exclusivament a la nostra àrea de treball, que esmorteirà el continu brillantor extrema de les pantalles d'ordinador i evitarà possibles mals de cap. 

Ambients agradables

Hem comentat com col·locar elements que ens ajudin a organitzar, evitar sensació de descontrol, crear una esfera de treball el més professional possible, però hem de donar-li una mica de vida, perquè no sigui estrictament un espai gris, fred o amb una sensació avorrida o apagada. Podem afegir petites plantes d'escriptori o dempeus al nostre costat per oxigenar l'entorn, també podem utilitzar colors to pastel o fins i tot colors corporatius de l'empresa que ens sumeixen en aquells elements d'organització o capses.