L'alcalde d'Igualada, Marc Castells, ha demanat que metges de vacances amb dies lliures i jubilats vinguin a ajudar l'hospital de la ciutat perquè la situació davant l'epidèmia de coronavirus és "desesperada". L'alcalde ha fet aquesta crida hores després de l'entrada en vigor del confinament de la capital de l'Anoia i de Vilanova del Camí, Santa Margarida de Montbui i Òdena.

"L'hospital està funcionant al límit de les seves forces", ha indicat en declaracions a El Matí de Catalunya Ràdio. Castells ha demanat a aquests professionals que es posin en contacte amb el Col·legi de Metges de Barcelona per poder articular aquesta ajuda.

Plantilles exhaustes

L'alcalde ha explicat que ja van fer una crida similar fa unes hores al col·lectiu d'infermeres i això ha suposat un "alleujament" a unes plantilles que estan "exhaustes".

Sobre el confinament de la ciutat, ha opinat que l'objectiu de paralitzar l'àrea "s'aconseguirà plenament". Aquest divendres, el consistori atendrà empresaris, comerciants i autònoms.

Castells ha donat suport a la mesura de confinament, però ha constatat que tindrà conseqüències importants i ara cal "minimitzar-les". "Estem esperant que passi un dia per veure l'evolució de l'impacte econòmic", ha explicat.

Segueix l'última hora sobre el coronavirus Covid-19 a Catalunya i Espanya aquí