El Consell Escolar de Catalunya vol apostar per restringir i regular l'ús dels telèfons mòbils a les diverses etapes educatives. Així es recull a l'informe que es presentarà i s'aprovarà aquest dimarts en sessió plenària abans que sigui enviat al Departament d'Educació. Segons informa El País, l'informe demanarà que s'elabori una regulació clara i compartida per tots els centres, la qual consideren que s'ha d'adaptar als cursos. Concretament, es demana que es prohibeixin els mòbils a primària, es restringeixin a secundària i es permetin a l'educació postobligatòria. 

Actualment, hi ha una manca de normativa respecte a l'ús dels telèfons mòbils a les aules. Per això, es demana una regulació homogènia arreu del país, per tal que no hi hagi diferències entre centres. "En considerar els riscos per a la salut mental, es proposa un ús del mòbil més restringit a la secundària, perquè en aquesta edat costa més complir les normes", es recull a l'informe, on també es detalla que s'ha de recollir quin ús es pot fer del mòbil en funció de l'espai o l'activitat. 

El mòbil a l'aula, un nou camp de batalla

Des de fa mesos, la preocupació de la presència dels mòbils a les aules creix entre pares, mestres i experts. A principis de novembre, un nombrós grup de pares i mares d'alumnes van començar a promoure una iniciativa perquè els joves no tingui mòbil fins als 16 anys. Aquesta iniciativa es mou per WhatsApp i Telegram, on hi ha un grup anomenat Adolescència lliure de mòbil que ja suma 2.139 progenitors, però hi ha grups territorials que també tenen un bon nombre de seguidors. Hi ha grups de famílies dels barris del Poblenou, l'Eixample, Gràcia o Sant Andreu, a Barcelona, però també a Girona, Terrassa, Garraf o Cardedeu.

Tot i que la decisió final de la compra de mòbils recau en la família, cada institut té la potestat de regular-ne l'ús. El Departament d'Educació, al seu web, subratlla que l'escola "ha de ser un espai on reflexionar amb profunditat sobre la presència d'aquestes tecnologies i dispositius a les aules". 

Altres fronts oberts a educació: mals resultats de PISA

La croada contra l'abús dels mòbils a les aules no és l'únic front obert que hi ha en l'àmbit de l'educació a Catalunya. Els mals resultats a l'informe PISA dels alumnes catalans suposa un altre foc que afrontar en aquest àmbit. Les proves PISA de 2022 mostren uns resultats preocupants entre els alumnes catalans, pitjors que en l'anterior informe que es va fer l'any 2018. L'informe, que es va publicar el passat dimarts, mostra com el nivell de l'alumnat català està per sota de la mitjana de l'estat espanyol i dels països de l'Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE). 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!