Cinc treballadors del metro de Barcelona estan afectats per l'amiant present al tren i les seves instal·lacions, han revelat sindicats del metro. Segons han informat, els treballadors afectats pateixen un engruiximent de la pleura, una malaltia que, tot i no ser maligna, els obligarà a sotmetre's, de per vida, a proves cada any per prevenir possibles problemes respiratoris.

TMB ha reconegut que l'aparició d'alguns casos d'aquesta malaltia en els seus treballadors era previsible després que el passat octubre es trobés aquesta substància perjudicial en 38 dels 109 cotxes que havia analitzat. L'empresa, però, ha volgut recordar que no es tracta d'una patologia greu. L'empresa de transport barcelonina va afirmar en el moment en què es va detectar l'amiant que no suposava cap perill ni per als passatgers ni per al personal de l'empresa.

El conseller delegat de TMB, Enrique Cañas, va assegurar que les garanties de la qualitat de l'aire a la xarxa de metro eren "totals" i que els 38 vehicles afectats continuarien circulant la resta d'anys que es preveia que tinguessin de vida útil, uns tres o quatre anys. En general, aquests trens van ser fabricats a la dècada dels vuitanta i, per tant, són els primers de la flota que seran renovats pel fet d'arribar al final de la vida útil.