Transports Metropolitans de Barcelona ha detectat la presència d’amiant a la pintura dels baixos de 38 dels 109 vagons analitzats des que el setembre passat es detectés aquest component cancerigen en combois de Madrid. Els responsables de TMB asseguren que no hi ha cap risc per a la salut, ni per als treballadors ni per als usuaris.

El material cancerigen es troba a la pintura bituminosa antisoroll que cobreix part dels vagons de les sèries 2000, 3000 i 4000, en servei a les línies L1 (vermella) i L3 (verda). Els vagons afectats són 38 d’un total de 109. Queden per analitzar la meitat dels vagons.

Transports Metropolitans de Barcelona preveu retirar tot l'amiant de la xarxa de metro en tres o quatre anys com a màxim, substituint tots els trens i estructures amb aquest element, i que no afecten la qualitat de l'aire, segons mesuraments que han donat resultats negatius. Ho ha confirmat el conseller delegat de TMB, Enric Cañas, que ha explicat que la retirada ja estava prevista perquè estan al final de la seva vida útil.

El conseller delegat de TMB ha remarcat que no s'ha diagnosticat cap malaltia com a conseqüència de l'amiant entre els treballadors del metro, ni entre els que encara estan en actiu ni entre els que ja estan jubilats.

Cañas ha assegurat que les anàlisis ambientals fetes per l'empresa han confirmat que "no hi ha cap efecte negatiu en la qualitat de l'aire" com a conseqüència de la presència d'amiant. Pel que fa a les instal·lacions, Cañas ha dit que ja s'han retirat 3.000 metres quadrats de plaques de fibrociment.