Una persona ha mort en l’accident de trànsit que ha tingut lloc aquest dimecres a la tarda a la carretera BP-1121 que uneix el monestir de Montserrat amb Monistrol (Bages), quan un vehicle ha sortit de la via per causes que s’investiguen i ha caigut més de 200 metres per un barranc fins a la xarxa de protecció que evita que pedres i branques caiguin a la via del cremallera.
Precisament per això, un helicòpter dels Bombers ha sobrevolat aquest matí la muntanya de Montserrat a prop del punt de l'accident per assegurar que no hi ha més víctimes. Aquest dijous al migdia han suspès la inspecció del terreny perquè no s'ha trobat cap altra víctima més.
SUSPESA la inspecció del terreny on ahir es va accidentar un cotxe a Montserrat. No s'ha trobat cap altra més víctima #bomberscat
— Bombers (@bomberscat) 8 de desembre de 2016
Les causes de l'accident encara s'estan investigant i han de determinar per què un turisme va sortir de la via mentre circulava per la carretera que uneix el monestir amb el municipi de Monistrol de Montserrat i es va acabar precipitant per un terraplè d'uns 200 metres.
El conseller d’Interior ha explicat que el cotxe accidentat baixava del monestir, i que en arribar a un revolt a l'esquerra ha sortit de la via. Ha caigut pel barranc més de 200 metres fins que ha quedat aturat a la xarxa de protecció de la via del cremallera.
També ha explicat que un conductor que anava al darrere del cotxe accidentat ha vist com el vehicle queia pel barranc i ha trucat als serveis d’emergència. La zona on ha quedat el vehicle ha obligat els Bombers a enviar a la zona un helicòpter i efectius del Grup d’Actuacions Especials (GRAE), que són els primers que han arribat a l’indret de l’accident. Després han rebut l’assistència de fins a 14 dotacions terrestres.
En paral·lel s’ha interromput el servei del cremallera al públic i s’ha habilitat un servei alternatiu per carretera. Amb tot, els Bombers han utilitzat la línia per pujar fins al lloc de l’accident material necessari per dur a terme el rescat. Un cop allà han treballat per donar la volta al vehicle, que havia quedat girat cap per avall, i per estabilitzar-lo.
Accident greu a la BP-1121 a Marganell (Bages). Un turisme ha sortit de la via i s'ha precipitat pel marge de la via. Efectius al lloc.
— Trànsit (@transit) 7 de diciembre de 2016
Per aquest accident, servei interromput cremallera #Montserrat entre Monistrol Vila i Monestir. Servei alternatiu per ctra #Protecciocivil https://t.co/VZhOuaAlP0
— EmergènciesCatalunya (@emergenciescat) 7 de diciembre de 2016
Jané ha recordat que fa menys de 24 hores hi ha hagut un accident de característiques similars a la vora del pantà de Susqueda en què han mort dues dones, una d’elles embarassada, i una nena d’un any. Al cotxe, amb capacitat per a cinc persones, n’hi viatjaven set, totes de la mateixa família, quatre d’elles menors d’edat. A banda de la nena morta d’un any, tres nenes més de 3, 8 i 10 anys van resultar ferides, una d’elles greu. El conductor, el pare de les nenes, va resultar ferit lleu.